VŠTE:PRI_1 Podnikové řízení I - Informace o předmětu
PRI_1 Podnikové řízení I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2013
- Rozsah
- 2/2. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. (cvičící)
Ing. Ladislav Šolc, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. Ing. Jan Váchal, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- PRI_1/P01: Út 8:15–9:45 E1, L. Šolc
PRI_1/S01: Čt 11:35–13:05 B5, T. Jambal
PRI_1/S02: Pá 11:35–13:05 D516, L. Šolc
PRI_1/S03: Út 13:10–14:40 D516, L. Šolc - Předpoklady
- FORMA(P)
Klasifikační stupnice obsahuje písemnou zkoušku v podobě závěrečného testu. Podmínkou pro možnost absolvovat písemnou zkoušku je odevzdání seminární práce a její prezentace.( za tyto 2 aktivity lze získat maximálně 30 bodů). Podmínky klasifikačního testu jsou následující : 70 - 49 bodů - splnil 48 - 21 bodů - nesplnil (lze opakovat) 20 - 0 bodů - nesplnil(nelze opakovat) Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 49) + body z průběžného hodnocení, tj.SP + prezentace (30 - 0) : A 100 - 98 B 97 - 91 C 90 - 80 D 79 - 73 E 72 - 70 F 69 - 0 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy podnikového řízení. Studenti získají znalosti o charakteru a náplni manažerských funkcí, postavení a profilu manažera, stylech manažerské práce, podnikových organizačních strukturách a principech jejich projekce, seznámeni budou s principy vedení lidských zdrojů. Studenti pochopí význam komunikačních a kontrolních podnikových systémů, způsobů rozhodování na jednotlivých řídících úrovních.
Úspěšný absolvent: - umí popsat a definovat charakter a náplň manažerských funkcí, postavení a profil manažera, styly manažerské práce, podnikové organizační struktury a principy jejich projekce a zásady vedení lidských zdrojů - umí vysvětlit význam podnikového řízení a jednotlivých manažerských funkcí, manažerských stylů řízení, podnikových systémů a zásady řízení lidských zdrojů - umí vydefinovat základní formy motivace a stimulace zaměstnanců v zaměstnanecké praxi - aplikuje získané znalosti na praktickém příkladu (návrh organizačních a řídicích struktur, vymezení stylu řízení, návrh motivačního a stimulačního systému, stanovení pozice firmy na trhu a jeho postavení v tržním prostředí) - Osnova
- 1. Vymezení pojmu management
- 2. Postavení, profil a osobnost manažera, vznik manažera
- 3. Podnik – podnikání, funkčnost podniku
- 4. Okolí podniku, vnitřní a vnější prostředí
- 5. Plánování jako manažerská funkce
- 6. Podnikatelská pozice firmy a podnikové portfolio
- 7. Prvky a vazby organizační struktury
- 8. Podnikové organizační struktury
- 9. Personální činnost v podniku
- 10. Vedení lidí, motivace a stimulace pracovníků
- 11. Rozhodování a rozhodovací procesy
- 12. Podniková kontrola
- 13. Komunikace v procesu řízení
- Literatura
- povinná literatura
- RAAB, Zdeněk, Lenka HRUBÁ, Jarmila STRAKOVÁ a Jan VÁCHAL. Podnikové řízení I. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2009. ISBN 978-80-87278-20-8. info
- TRUNEČEK, Jan. Management v informační společnosti : učební texty pro bakalářské studium. Vyd. 1. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1997, 228 s. ISBN 80-7079-201-9. info
- neurčeno
- MLÁDKOVÁ, L. Management znalostí. Praha : VŠE, 2005. ISBN 80-245-0878-8.
- STŘÍŽOVÁ, V. Organizace, Informace, Management. Praha : VŠE, 2005. ISBN 80-245-0924-5.
- TRUNEČEK, Jan. Management znalostí. In C.H. Beck pro praxi. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2004, 131 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-7179-884-3. info
- VEBER, Jaromír. Management : základy, prosperita, globalizace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 700 s. ISBN 80-7261-029-5. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
videokonferenční přednáška
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 8 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 8 58 Příprava na závěrečný test 20 20 Vypracování seminární práce a její prezentace 16 16 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 10 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
prezentace 10 %
seminární práce 20 %
prezentace seminární práce 10 % - Podmínky testu
- Klasifikační stupnice obsahuje písemnou zkoušku v~podobě závěrečného testu. Podmínkou pro možnost absolvovat písemnou zkoušku je odevzdání seminární práce a její prezentace.( za tyto 2 aktivity lze získat maximálně 30 bodů). Podmínky klasifikačního testu jsou následující : 70 - 49 bodů - splnil 48 - 21 bodů - nesplnil (lze opakovat) 20 - 0 bodů - nesplnil(nelze opakovat) Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 49) + body z~průběžného hodnocení, tj.SP + prezentace (30 - 0) : A 100 - 98 B 97 - 91 C 90 - 80 D 79 - 73 E 72 - 70 F 69 - 0
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Pro prezenční formu studia jsou povoleny maximálně 3 absence na seminářích. Opora k předmětu PŘ I i PŘ II je k dispozici na stránkách ISO i u jednotlivých vyučujících.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2013/PRI_1