MAV Marketingový výzkum

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2015
Rozsah
1/1. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
Garance
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR(CAP)
Předpokládají se základní znalosti z předmětů Marketing a Statistika.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní informace o problematice marketingového výzkumu a též objasnit postupy, metody a techniky marketingového výzkumu, možnosti aplikace marketingového výzkumu na různé oblasti a v neposlední řadě etapy procesu marketingového výzkumu. Úspěšný absolvent předmětu umí vytvořit, zpracovat a prezentovat výsledky marketingového výzkumu.
Osnova
  • 1. Úvod do marketingového výzkumu, výzkumný proces a výzkumné otázky.
    2. Sekundární data, databáze a marketingový informační systém.
    3. Kvantitativní výzkum, kvantifikace a měření, kvalitativní výzkum.
    4. Pozorování, experiment a tržní testování.
    5. Zpracování a analýza dat, aplikace matematicko-statistických metod, prezentace výsledků.
    6. Dotazníkové šetření, dotazník a jeho struktura, stylizace otázek a škálování.
    7. Specifické druhy marketingového výzkumu - propagační, cenový, pro nové výrobky, výzkum odbytových cest, segmentační výzkum.
    8. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
    9. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
    10. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
    11. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
    12. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
    13. Prezentace výsledků týmového projektu z oblasti marketingového výzkumu.
Literatura
    povinná literatura
  • KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6. info
    doporučená literatura
  • KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
  • STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
  • KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X. info
  • BRADLEY, Nigel. Marketing research : tools and techniques. 2. vyd. New York: Oxford University Press, 2010, 527 s. ISBN 978-0-19-956434-7. info
  • MISHRA, M. N. Modern Marketing Research. New Delhi: Himalaya Publishing House, 2008, 355 s. ISBN 978-81-8488-098-4. info
Organizační formy výuky
přednáška
cvičení
konzultace
bloková výuka - přednáška
Komplexní výukové metody
frontální výuka
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál24
Zpracování dotazníku1010
Zpracování prezentace projektu55
Zpracování projektu1515
Zpracování zprávy o výzkumu88
Účast na přednáškách12 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
Zpracování dotazníku 20 %
Zpracování týmového projektu 50 %
Zpracování zprávy o~výzkumu 20 %
Podmínky testu
Celkové hodnocení předmětu:
  • Zpracování dotazníku - max. 20 bodů
  • Zpracování týmového projektu - max. 50 bodů
  • Zpracování zprávy o~výzkumu - max. 20 bodů
  • Prezentace týmového projektu - max. 10 bodů

  • Celková klasifikační stupnice: A 100 – 98,B 97,99 – 91, C 90,99 – 80, D 79,99 – 73, E 72,99 – 70, X 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
    Informace učitele
    Organizační pokyny k předmětu:

    1. Prvních 6 týdnů výuky probíhá formou přednášek. Je více než doporučeno se těchto přednášek účastnit. Přednášky tvoří podklad pro zpracování a prezentaci týmového projektu, který bude následně zpracováván.

    2. V dalších 6 týdnech výuky studenti (v rámci seminářů) pracují na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu, který průběžně konzultují s tutorem (vyučujícím své seminární skupiny). Projekt je zadán tutorem a studenti pracují přesně dle tohoto zadání. Je nutné odevzdat jak vypracovaný projekt, tak i prezentaci do Informačního systému VŠTE (MS WORD, MS POWER POINT)a to do konce 12. týdne příslušného semestru.

    3. Projekt je prezentován a obhájen před kolektivem studentů dle závazného harmonogramu odevzdání a prezentací seminárních prací určených vyučujícím. V rámci prezentací není povolena absence.

    4. Pro úspěšné zakončení předmětu je nutné dosáhnout 70% celkového hodnocení.

    5. Docházka předmětu: Docházka na přednášky není povinná, ale je více než doporučeno se přednášek účastnit - tvoří základ pro zpracování projektu. V průběhu zpracování projektu jsou povinné min. 2 konzultace s vyučujícím v rámci stanovených konzultačních hodin. Prezentace, která probíhá poslední výukový týden (v případě odpadnutí výuky apod. v termínu, určeném vyučujícím) musí být přítomni všichni studenti dané seminární skupiny. V případě, že student výsledky své činnosti neprezentuje, nesplnil podmínky předmětu, stanovené touto anotací.

    6. Před samotným zpracováním dotazníkového šetření musí být dotazník schválen vyučujícím dané seminární skupiny.

    Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
    Další komentáře
    Výuka probíhá každý týden.
    Předmět je zařazen také v obdobích léto 2008, zima 2008, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015.
    • Statistika zápisu (nejnovější)
    • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2015/MAV