VŠTE:MAV Marketingový výzkum - Informace o předmětu
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2012
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/P01: každý lichý čtvrtek 14:45–16:15 B1, J. Stuchlý
MAV/S01: každý lichý čtvrtek 16:20–17:50 D216, J. Stuchlý
MAV/S02: každý sudý čtvrtek 14:45–16:15 D216, J. Stuchlý
MAV/S03: každý sudý čtvrtek 16:20–17:50 D216, J. Stuchlý
MAV/S04: každý sudý čtvrtek 17:55–19:25 D216, J. Stuchlý - Předpoklady
- FORMA(P)
Ukončení (nebo alespoň souběžné zapsání) předmětu Statistika (STA) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky. Absolvent předmětu umí vytvořit, prezentovat a statisticky zpracovat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu.
- Osnova
- 1.Úvod, základní pojmy marketingového výzkumu (plán výuky a organizace práce v MAV, marketing a marketingový výzkum, marketingový informační systém)
- 2. Metody šetření (metody výběrových šetření, určování optimální velikosti vzorku)
- 3.Přípravný proces MV (MV, projekt výzkumu, kvantitativní a kvalitativní výzkum, etický kodex MV, proces MV, přípravná fáze MV, cíl výzkumu)
- 4.Práce s daty (zdroje dat, sekundární data, agenturní výzkum, primární data, metody sběru primárních dat, metody dotazování, dotazník, třídění otázek používaných v dotazníku, struktura a formální úprava dotazníku, škály)
- 5.Realizace výzkumu (fáze realizace výzkumu, sběr dat, kontrola a zpracování dat, použití výpočetních a grafických metod popisné statistiky)
- 6.Základní analýza dat v MV (statistické výpočty v Excelu a v R, typy proměnných a výpočet jejich číselných charakteristik, metody statistická indukce, bodové a intervalové odhady)
- 7.Testování hypotéz VMV (jednovýběrové, dvouvýběrové a vícevýběrové testy, závislost dvou kvalitativních proměnných)
- 8.Analýzy závislostí proměnných v MV (závislost numerické proměnné na kvalitativní, závislost dvou numerických proměnných, regresní přímka, korelační analýza - nácvik těchto analýz v seminární práci)
- 9.Vícerozměrné závislosti (kontingenční tabulky s hiearchickou strukturou, vícerozměrná regrese a regrese s umělými proměnnými)
- 10.Použití vícerozměrných metod (možnosti využití vícerozměrných statistických metod, metody, v kterých lze odlišit směr závislosti, conjointní analýza, metody, v kterých nelze rozlišit směr závislosti)
- 11.Organizace MV a zpracování závěrečné zprávy (zpracování seminární práce)
- 12.Prezentace MV a časová rezerva (ústní a písemná prezentace závěrečné zprávy z MV, forma a obsah prezentace)
- 13.Prezentace seminárních prací (ústní a písemná prezentace v prezentačních skupinách)
- Literatura
- povinná literatura
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- doporučená literatura
- KOZEL,R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing a.s. 2011. ISBN 978-80-247-3527-6
- PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-249-9
- ŘEZANKOVÁ, H.-.LÖSTER, T. Úvod do statistiky. VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomi-ca, ISBN 978-80-245-1514-4
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- HINDLS, R. a kol. Statistika pro ekonomy. Professional Publishing 2007, ISBN 978-80-86946-43-6
- PECÁKOVÁ, I. Statistické aspekty terénních průzkumů I. Skripta VŠE Praha 1995, ISBN 80-7079-737-1
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Informace učitele
- Materiály z přednášek a cvičení a Opora k předmětu MAV budou ukládany do Informačního systému školy (paložka Učební materiály). Přístup k nim budou mít jen studenti přihlášení na přednášky a semináře. Seminární práci mohou zpracovávat studenti až ve dvoučlenných skupinách.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Do zkoušky jsou započteny průběžné testy a prezentace seminární práce
Poznámka k periodicitě výuky: vhodný je letní semestr.
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2012/MAV