VŠTE:MAR Marketing - Informace o předmětu
MAR Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2008
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Ladislav Šolc, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Podmínky o Zpracování libovolně zvoleného reklamního prostředku o Písemný test - s možností ústní obhajoby Stručná anotace předmětu Cílem předmětu je, aby student pochopil, že jasně definovaná marketingová filozofie, důkladná znalost trhu, organizace podřízená marketingové strategii, dostatečný předstih v rozhodování a důsledná finanční měřitelnost efektivnosti marketingových aktivit jsou základními pilíři fungování úspěšné firmy. Předmět je zaměřen na pochopení principů důležitých pro marketingové řízení firmy -- naučit studenty prakticky přistupovat k řešení problematiky sestavení marketingového plánu, jeho realizace a hodnocení. Student absolvováním tohoto předmětu by měl umět využívat analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy, zvolit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s efektivním využitím příslušných marketingových nástrojů. Tematické okruhy seminářů o Základní pojetí marketingu o Principy marketingového řízení o Marketingové prostředí -marketingový plán a jeho komponenty o Kupní chování zákazníků o Marketingový výzkum o Marketingový mix o Výrobek - charakteristika, struktura, životní cyklus, podnikatelské hodnocení, inovace o Distribuce - třídění distribučních institucí, fyzická distribuce, druhy dopravy o Cena - faktory ovlivňující její výši, metody tvorby cen, cenové strategie, bod zvratu, exportní ceny, pravidla pro cenové změny o Marketingová komunikace - komunikační mix o Faktory a etapy rozvoje internacionálního marketingu o Selekce zahraničního trhu o Internacionální marketingový mix o Aktuální marketingové trendy
- Organizační formy výuky
- přednáška
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na písemnou zkoušku 21 21 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 aktivita na hodinách 5 5 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 90 %
aktivita na hodinách 10 %
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (zima 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2008/MAR