VŠTE:PRI_1 Corporate Management 1 - Course Information
PRI_1 Corporate Management 1
Institute of Technology and Business in České BudějoviceWinter 2007
- Extent and Intensity
- 0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Petr Mulač, Ph.D. (lecturer)
Ing. Zdeněk Raab (seminar tutor)
doc. Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D. (seminar tutor)
prof. Ing. Jan Váchal, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Institute of Technology and Business in České Budějovice
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
- Cíl a zaměření předmětu Absolvováním předmětu získají studenti základní znalosti o podnikovém řízení, charakteru a náplni manažerských funkcích, postavení a profilu manažera, stylech manažerské práce, podnikových organizačních strukturách a principech jejich projekce, seznámeni budou s principy vedení lidských zdrojů. Získají rovněž poznatky o marketingovém řízení, výzkumu a o postupu při návrhu podnikového marketingového mixu. Studenti si osvojí nezbytné znalosti a praktické dovednosti pro studium navazujících odborných předmětů v oblasti ekonomiky a řízení podniku. Přednášky Úvod do teorie managementu Vývojové směry managementu Manažeři a kritéria manažerské práce Základy podnikového řízení Plánování, druhy plánů, plánovací kategorie Podnikatelská pozice firmy a její portfolio Prvky a vazby organizační struktury Podnikové organizační struktury Faktory limitující organizaci podniku Personální práce Manažerské rozhodování a kontrola Podstata a cíle marketingového řízení Marketingový výzkum Marketingový mix Cvičení Metodika práce na cvičení, práce s literaturou Podnik jako systém- vnitřní a vnější prostředí Manažerské role v podnikové praxi Hierarchie podnikových cílů, kvadrant cílů Metoda SWOT Organizační vazby a řídící vztahy Modelové organizační struktury Analýza organizačních struktur Styly manažerské práce Mřížka chování manažera Rozhodovací procesy, matice rozhodování Návrh marketingového plánu Analýza tržního prostředí obchodní jednotky Rozbor složek marketingového mixu Zápočtový test Povinná literatura: VÁCHAL, J., SKOŘEPA, L., DUŠEK, J. Podnikové řízení I. Učební text pro VŠTE. České Budějovice : 2007.
- Forms of Teaching
- Lecture
Seminar
Tutorial
Consultation - Teaching Methods
- Frontal Teaching
Group Teaching - Cooperation
Brainstorming
Critical Thinking
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Teaching Supported by Multimedia Technologies
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for Lectures 10 Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 10 62 Preparation for the Final Test 22 22 elaboration of given tasks at seminars/tutorials 10 10 Attendance on Lectures 26 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 26 10 Total: 104 104 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Exam – written 70 %
Application of Theoretical Knowledge 30 % - Exam conditions
- The condition of being allowed to write the final test is a presentation of assigned tasks (application of theoretical knowledge in practice).
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Winter 2007, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/winter2007/PRI_1