J
2017
SPOLEČENSKÁ ROLE REKLAMY OČIMA PREZENČNÍCH STUDENTŮ VYSOKÝCH A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE
MARTÍŠKOVÁ, Petra, Marie SLABÁ a Roman ŠVEC
Základní údaje
Originální název
SPOLEČENSKÁ ROLE REKLAMY OČIMA PREZENČNÍCH STUDENTŮ VYSOKÝCH A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE
Název anglicky
SOCIAL ROLE OF ADVERTISING FROM THE POINT OF VIEW OF FULL-TIME UNIVERSITIY AND HIGHER VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS FROM THE CZECH REPUBLIC
Autoři
MARTÍŠKOVÁ, Petra, Marie SLABÁ a Roman ŠVEC
Vydání
Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2017, 1339-3189
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
reklama; společenská role reklamy; prezenční studenti vysokých a vyšších odborných škol; Česká republika
Klíčová slova anglicky
advertising; social role of advertising; full time university and higher vocational school students; Czech Republic
V originále
Reklama jako součást marketingového komunikačního mixu je považována za ambivalentní, protože na jedné straně je všeobecně vnímána jako neoddiskutovatelná součást života soudobé společnosti a na straně druhé je považována za zlo, jež s námi vypočítavě manipuluje a nabádá ke konzumnímu stylu života. Cílem předkládaného článku je posoudit vnímání společenské role reklamy očima prezenčních studentů vysokých a vyšších odborných škol (ve věku 19-28 let) na základě hodnocení dvanácti vybraných tvrzení. Zjištěné výsledky jsou vztaženy k pohlaví respondentů, k průměrnému počtu hodin za týden strávených aktivně na internetu a k nejčastějšímu místu pobytu během akademického/školního roku a ukazují, že žádná z těchto proměnných nemá vliv na hodnocení vybraných tvrzení.
Anglicky
Advertising as part of a marketing communication mix is considered to be ambivalent: on the one hand it is generally perceived as an indisputable part of the today’s life, and on the other hand it is considered to be an evil that manipulates and encourages us to the consumption style of life. The aim of this paper is to assess the perception of the social role of advertising from the point of view of full-time students (aged 19-28) – respondents expressed their level of agreement with formulated statements. The results are related to the respondents' gender, the average amount of hours per week spent actively on the Internet and the most frequent place of residence during the academic/school year. The findings show that none of these variables affect the assessment of formulated statements.
Zobrazeno: 13. 5. 2025 03:43