J 2017

KONTROVERZNÍ TÉMATA V REKLAMĚ Z POHLEDU PREZENČNÍCH STUDENTŮ VYSOKÝCH A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE

MARTÍŠKOVÁ, Petra, Marie SLABÁ a Roman ŠVEC

Základní údaje

Originální název

KONTROVERZNÍ TÉMATA V REKLAMĚ Z POHLEDU PREZENČNÍCH STUDENTŮ VYSOKÝCH A VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE

Název anglicky

CONTROVERSIAL TOPICS IN ADVERTISING FROM THE POINT OF VIEW OF FULL-TIME UNIVERSITIY AND HIGHER VOCATIONAL SCHOOL STUDENTS FROM THE CZECH REPUBLIC

Autoři

MARTÍŠKOVÁ, Petra, Marie SLABÁ a Roman ŠVEC

Vydání

Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2017, 1339-3189

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

reklama; kontroverzní témata v reklamě; prezenční studenti vysokých a vyšších odborných škol; Česká republika

Klíčová slova anglicky

advertising; controversial topics in advertising; full-time university and higher vocational school students; Czech Republic

Štítky

ERIH, KCRM1, MAK, MAR, MARK, MAR_a, MAV_a, MAZ, RIV17, S_MAV
Změněno: 18. 4. 2018 07:40, Mgr. Eva Hynešová

Anotace

ORIG EN

V originále

Reklamu je možné charakterizovat jako všudypřítomnou součást našich životů. Motivy používané v reklamě však někdy mohou být kontroverzní, tj. vyvolávající bouřlivé reakce. Cílem předkládaného článku je posoudit vnímání kontroverzních témat v reklamě očima prezenčních studentů vysokých a vyšších odborných škol na základě hodnocení deseti vybraných kontroverzních témat, jejich předlohou se stal pravidelný výzkum „Postoje české veřejnosti k reklamě“, cílený na obecnou populaci České republiky ve věku 15 a více let (Popai.cz, 2017). Zjištěné výsledky jsou vztaženy k pohlaví respondentů, k průměrnému počtu hodin za týden strávených aktivně na internetu a k nejčastějšímu místu pobytu během akademického/školního roku.

Anglicky

Advertising is a ubiquitous part of our daily lives. However, some themes in advertising may be understood as controversial, i.e. causing stormy reactions. The aim of this paper is to assess the perception of selected controversial topics in advertising from the point of view of fulltime university students and higher vocational school students from the Czech Republic. This research is prepared on the basis of the regular research called Attitudes of the Czech public towards advertising, aimed at the general population of the Czech Republic (Popai.cz, 2017). The obtained results are related to the respondents' gender, the average amount of hours per week spent actively on the Internet and the most frequent place of residence during the academic/school year.
Zobrazeno: 13. 5. 2025 09:40