VARGOVÁ, Mária a Daniel KUČERKA. Rozvíjanie psychomotorických zručností študentov vysokých škôl. Mladá veda. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč. 5, č. 7, s. 121-130. ISSN 1339-3189. 2017.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Rozvíjanie psychomotorických zručností študentov vysokých škôl
Název česky Rozvíjení psychomotorických dovedností studentů vysokých škol
Název anglicky Developing psychomotoric skills of university students
Autoři VARGOVÁ, Mária a Daniel KUČERKA.
Vydání Mladá veda, Prešov, Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. 2017, 1339-3189.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky vzdělávání; psychomotorické dovednosti; tvorivost
Klíčová slova anglicky education; psychomotor skills; creativity
Štítky DOP, ERIH, RIV17
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 17. 4. 2018 14:40.
Anotace
Vzdelávanie žiakov/študentov v konkrétnom smere je špecifické pre každý odbor, a preto aj rozvoj psychomotorických zručností je vždy špecifický. Psychomotorické zručnosti predstavujú pohybové činnosti človeka. „Súhrn pohybových činností živého organizmu riadených nervovým systémom a uskutočňovaných kostrovým svalstvom“ podľa Buchtelovej a kol. (1997, s. 616) je definovaný termínom motorika. Od neho je odvodený termín psychomotorika. Sú to „pohybové prejavy človeka, ktoré sú prejavom psychického stavu“ (Buchtelová a kol., 1997, s. 762). Pri príprave mladého človeka pre život je potrebné rozvíjať psychomotorické zručnosti, aby práca bola vykonávaná spoľahlivo, bezpečne a s využitím potrebných vedomostí. Príspevok sa zaoberá rozvíjaním psychomotorických zručností študentov vysokých škôl, kde výstupom sú návrhy vozidiel ako výsledok ich tvorivosti.
Anotace česky
Vzdelávanie žiakov / študentov v konkrétnom smere je specifické pre každý odbor, a preto aj rozvoj psychomotorických dovedností je vždy specifický. Psychomotorické dovednosti představují pohybové činnosti člověka. "Souhrn pohybových činností živého organismu řízených nervovým systémem a prováděnými kostrovým svalstvem" podle Buchtelovej a kol. (1997, s. 616) je definovaný termínom motorika. Od neho je odvodený termín psychomotorika. Jsou to "pohybové projevy člověka, které jsou projevem psychického stavu" (Buchtelová a kol., 1997, s. 762). Při přípravě mladého člověka na život je nutné rozvíjet psychomotorické dovednosti, aby byla práce vykonávána spolehlivě, bezpečně a s využitím potřebných vědomostí. Příspěvek se zabývá vývojem psychomotorických dovedností studentů vysokých škol, kde výstupy jsou návrhy vozidel jako výsledek jejich tvorivosti.
Anotace anglicky
"Educating pupils / students in a particular direction is specific for each department and therefore the development of psychomotor skills is always specific. Psychomotor skills are human activities. ""A summary of the muscular activity of the living organism by the nervous system and performed by skeletal muscles"" according to Buchtel et al. (1997, p. 616) is defined by the term motor. The term psychomotor is derived from it. These are ""human movement manifestations of psychological status"" (Buchtelová et al., 1997, p. 762). In preparing a young person for life, it is necessary to develop psychomotor skills so that the work is done reliably, safely and with the necessary knowledge. The paper deals with the development of psychomotor skills of university students, where the outputs are vehicle designs as a result of their creativity."
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 14:25