Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{41541, author = {Antoš, Karel}, article_location = {Prešov}, article_number = {8}, keywords = {Experimentation; problem; strategy; sequence; natural numbers; hypothesis}, language = {cze}, issn = {1339-3189}, journal = {Mladá veda}, title = {EXPERIMENTÁLNÍ PŘÍSTUP PŘI VYUČOVÁNÍ STŘEDOŠKOLSKÉ MATEMATIKY}, volume = {5}, year = {2017} }
TY - JOUR ID - 41541 AU - Antoš, Karel PY - 2017 TI - EXPERIMENTÁLNÍ PŘÍSTUP PŘI VYUČOVÁNÍ STŘEDOŠKOLSKÉ MATEMATIKY JF - Mladá veda VL - 5 IS - 8 SP - 6-15 EP - 6-15 PB - Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o. SN - 13393189 KW - Experimentation KW - problem KW - strategy KW - sequence KW - natural numbers KW - hypothesis N2 - Experimentování je důležitou metodou při zkoumání různých problémů v celé řadě přírodovědných disciplín. V matematice je můžeme využít, když před námi stojí nějaký nový problém, ke kterému dosud neznáme nějaký obvyklý postup řešení, nebo nevíme, jestli ten problém vůbec řešení má. Ve školské matematice se žáci mohou s experimentováním seznamovat tak, že pomocí něj sami mohou novou látku objevovat a tím se stát spolutvůrci vyučovacího procesu. Činnost učitele tkví ve výběru a sestavení potřebných učebních úkolů, a postupně by měl umět přiměřeně zvyšovat složitost řešených problémových úkolů. Učitel musí kontrolovat celý průběh práce, napomáhat žákům, když si nebudou vědět rady či se odkloní od správného řešení, musí ověřovat výsledky a organizovat jejich hodnocení. Úkoly použité při experimentální metodě mohou být různě dlouhé, časově náročné i obtížné, vždy s ohledem na schopnosti žáků. Využití experimentální metody je zde demonstrováno na řešení několika problémů, vhodných k zařazení do výuky středoškolské matematiky. ER -
ANTOŠ, Karel. EXPERIMENTÁLNÍ PŘÍSTUP PŘI VYUČOVÁNÍ STŘEDOŠKOLSKÉ MATEMATIKY. \textit{Mladá veda}. Prešov: Vydavateľstvo UNIVERSUM, spol. s r. o., roč.~5, č.~8, s.~6-15. ISSN~1339-3189. 2017.
|