TOMÁŠKOVÁ, Elena. Roľ političeskoj publicistiki v obogaščeniji frazeologičeskoho slovarja russkogo jazyka. Studia Slavica. Ostrava: Ostravská univerzita, filozofická fakulta, 2017, 2017, XXI, č. 1, s. 77-83, 12 s. ISSN 1803-5663.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Roľ političeskoj publicistiki v obogaščeniji frazeologičeskoho slovarja russkogo jazyka
Název česky Role politické publicistiky v obohacování frazeologického slovníku ruského jazyka
Název anglicky The role of political journalism in enriching of Russian phraseology vocabulary
Autoři TOMÁŠKOVÁ, Elena.
Vydání Studia Slavica, Ostrava, Ostravská univerzita, filozofická fakulta, 2017, 2017, 1803-5663.
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky idiom; neofrazém; internetové memy; politická publicistika; politická konfrontace
Klíčová slova anglicky idiom; neophraseme; internet meme; political journalism; political confrontation
Štítky ERIH, RIV17, RJM
Změnil Změnila: Mgr. Eva Hynešová, učo 23116. Změněno: 17. 4. 2018 14:43.
Anotace
V staťje issledujutsja novyje frazeologičeskije jedinicy, pojavivšijesja v jazyke sredstv massovoj informacii, v pervuju očereď v političeskoj publicistike. Podčjorkivajetsja važnosť roli sovremennoj političeskoj publicistiki v popolněniji frazeologičeskogo slovarja russkogo jazyka. Frazeologizmy rassmatrivajutsja kak část jazykovoj kartiny mira i marker političeskogo protivostojanija, voznikšego v poslednije gody na postsovětskom prostranstvě na foně ukrainskogo krizisa.V processe analyza političeskoj publicistiki kak resursa obogaščenija frazeologičeskogo slovarja vyděljajutsja istočniki vozniknověnija neofrazem, sredi kotorych odnimi iz naiboleje produktivních javljajutsja citaty političeskich dějatelej i internet-memy.
Anotace česky
Článek zkoumá nová frazeologická spojení, která se objevují v jazyce médií, především v politické publicistice. Je zdůrazněna důležitost role moderní politické publicistiky v obohacování frazeologického slovníku ruského jazyka. Provádí se analýza Idiomů jak součásti jazykového obrazu světa a důležitého ukazatelu politické konfrontace, která se v posledních letech objevila na post-sovětském prostoru na pozadí ukrajinské krize. Při analýze politické publicistiky jako způsobu obohacování frazeologického slovníku se vyznačují nejproduktivnější zdroje vzniku neofrazémů, ke kterým patří výroky politiků a internetové memy.
Anotace anglicky
The paper investigates new phraseological units appearing in the language of the media, primarily in political journalism. The importance of the modern political journalism role in the replenishing of Russian language phraseology vocabulary is emphasized. Idioms considered as part of a language picture of the world and political confrontation marker emerged in recent years in the post-Soviet space against the background of the Ukrainian crisis. During the analysis of political journalism as a resource of phraseology vocabulary enrichment the most productive sources of neophraseme occurrence are distinguished, among that one of the more productive are quotes of politicians and internet memes.
VytisknoutZobrazeno: 17. 8. 2022 02:27