2017
Roľ političeskoj publicistiki v obogaščeniji frazeologičeskoho slovarja russkogo jazyka
TOMÁŠKOVÁ, ElenaZákladní údaje
Originální název
Roľ političeskoj publicistiki v obogaščeniji frazeologičeskoho slovarja russkogo jazyka
Název česky
Role politické publicistiky v obohacování frazeologického slovníku ruského jazyka
Název anglicky
The role of political journalism in enriching of Russian phraseology vocabulary
Autoři
TOMÁŠKOVÁ, Elena
Vydání
Studia Slavica, Ostrava, Ostravská univerzita, filozofická fakulta, 2017, 2017, 1803-5663
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
idiom; neofrazém; internetové memy; politická publicistika; politická konfrontace
Klíčová slova anglicky
idiom; neophraseme; internet meme; political journalism; political confrontation
Změněno: 17. 4. 2018 14:43, Mgr. Eva Hynešová
V originále
V staťje issledujutsja novyje frazeologičeskije jedinicy, pojavivšijesja v jazyke sredstv massovoj informacii, v pervuju očereď v političeskoj publicistike. Podčjorkivajetsja važnosť roli sovremennoj političeskoj publicistiki v popolněniji frazeologičeskogo slovarja russkogo jazyka. Frazeologizmy rassmatrivajutsja kak část jazykovoj kartiny mira i marker političeskogo protivostojanija, voznikšego v poslednije gody na postsovětskom prostranstvě na foně ukrainskogo krizisa.V processe analyza političeskoj publicistiki kak resursa obogaščenija frazeologičeskogo slovarja vyděljajutsja istočniki vozniknověnija neofrazem, sredi kotorych odnimi iz naiboleje produktivních javljajutsja citaty političeskich dějatelej i internet-memy.
Česky
Článek zkoumá nová frazeologická spojení, která se objevují v jazyce médií, především v politické publicistice. Je zdůrazněna důležitost role moderní politické publicistiky v obohacování frazeologického slovníku ruského jazyka. Provádí se analýza Idiomů jak součásti jazykového obrazu světa a důležitého ukazatelu politické konfrontace, která se v posledních letech objevila na post-sovětském prostoru na pozadí ukrajinské krize. Při analýze politické publicistiky jako způsobu obohacování frazeologického slovníku se vyznačují nejproduktivnější zdroje vzniku neofrazémů, ke kterým patří výroky politiků a internetové memy.