CAHA, Zdeněk a Jindřiška ŠULISTOVÁ. A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge. Littera Scripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Vol. 9, č. 1, s. 22-32. ISSN 1805-9112. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A Standardised Test as a Tool for the Reliable Verification of Acquired Knowledge
Název česky Standardizovaný test jako nástroj pro spolehlivé ověření získaných znalostí
Autoři CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, domácí) a Jindřiška ŠULISTOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 1805-9112.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/75081431:_____/16:00000689
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky testování; elektronické testování; validita; spolehlivost; úroveň B1; vysokoškolská instituce; angličtina
Klíčová slova anglicky testing; e-testing; validity; reliability; level B1+; higher education institution; English
Štítky ERIH, KEM2, RIV16
Změnil Změnila: Hana Dlouhá, učo 19800. Změněno: 2. 9. 2016 11:09.
Anotace
This article deals with the testing of the achieved language skills of students in a higher education institution. Various forms of testing are reviewed, including the phenomenon of electronic testing (e-testing). A common problem when testing is the validity and the reliability of the tests. It is for this reason that for the research a standardized tool - mock test - was used and converted into electronic form. The aim of the research was to verify, through the aforementioned tests, whether students of English at the Institute of Technology and Business in České Budějovice (ITB), after completing the first two semesters of general English (the course was preceded with English acquisition at primary and secondary schools), actually achieved a B1+ level according to the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) for the written part of the test.
Anotace česky
Tento článek se zabývá testováním dosažených jazykových dovedností studentů vysoké školy. Různé formy testování jsou kontrolovány, včetně fenoménu elektronického testování (e-testování). Častým problémem při testování je validita a spolehlivost testů. Z tohoto důvodu byl pro výzkum standardních nástrojů použit tzv. cvičný test, který byl převeden do elektronické podoby. Cílem výzkumu bylo ověřit, a to prostřednictvím výše zmíněných testů, zda studenti angličtiny na VŠTE v Českých Budějovicích po dokončení prvních dvou semestrů obecné angličtiny (předmět předcházela výuka angličtiny na základní a střední školy)ve skutečnosti dosáhli úrovně B1 + podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR), v písemné části zkoušky.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 01:35