KMECOVÁ, Iveta a Robert ZEMAN. Evaluation of the students´ attitudes and opinions on the motivational methods and teaching concepts of the education of economics. In Dnešní Trendy Inovací 2014 : 5. mezinárodní vědecká konference a mezinárodní workshop. 1. vyd. Brno: B&M InterNets, s. r.o., 2014. s. 116-123. ISBN 978-80-260-6150-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evaluation of the students´ attitudes and opinions on the motivational methods and teaching concepts of the education of economics
Název česky Hodnocení postojů a názorů žáků na motivační metody a učební koncepce vzdělávání ekonomiky
Autoři KMECOVÁ, Iveta a Robert ZEMAN.
Vydání 1. vyd. Brno, Dnešní Trendy Inovací 2014 : 5. mezinárodní vědecká konference a mezinárodní workshop, od s. 116-123, 8 s. 2014.
Nakladatel B&M InterNets, s. r.o.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-260-6150-2
Klíčová slova česky didaktické prostředky; motivační metody; koncence vyučování; učitel; efektivita vzdělávacího procesu
Klíčová slova anglicky didactic tools; motivational methods; teaching concepts; teacher; efficiency of the educational process
Štítky A_HRM, KEM2, PRI_2
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 29. 5. 2014 16:35.
Anotace
Quality education is the greatest wealth for an individual and allows him the successful integration into practical life. Evaluation of the quality of teaching is therefore justified. When introducing new teaching resources and modern teaching concepts it is even more true. From this perspective, it is necessary to evaluate the teaching not only in relation to the results of the educational process but also in relation to the satisfaction of students as the main determinant in achieving high quality performance. In this article we present selected results of a survey aimed to identify the views and attitudes of students to the application of motivational teaching methods and concepts in teaching the subject of Economics. The aim was to get feedback and make recommendations how to improve the educational process. The results were obtained by the questionnaire method.
VytisknoutZobrazeno: 12. 8. 2022 04:29