ŠIMANDL, Václav and Václav DOBIÁŠ. Výuka digitální bezpečnosti na Vysoké škole technické a ekonomické (Teaching of e-safety and e-security at the Institute of technology and business). In Rizika internetové komunikace v teorii a praxi. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. p. 147-176. Monografie. ISBN 978-80-244-3571-8. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výuka digitální bezpečnosti na Vysoké škole technické a ekonomické
Name (in English) Teaching of e-safety and e-security at the Institute of technology and business
Authors ŠIMANDL, Václav (203 Czech Republic, guarantor) and Václav DOBIÁŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Olomouc, Rizika internetové komunikace v teorii a praxi, p. 147-176, 30 pp. Monografie, 2013.
Publisher Univerzita Palackého v Olomouci
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/75081431:_____/13:00000353
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-244-3571-8
Keywords (in Czech) E-bezpečnost; digitální bezpečnost; výuka ICT; výuková metoda; aktivizace studentů; aktivizující metody
Keywords in English E-safety; e-security; teaching of ICT; teaching method; activation of students; activating methods
Tags INF_1, INF_2, KPV3, riv13
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 28/4/2014 10:10.
Abstract
Kapitola se zabývá výukou vybraných oblastí e-bezpečnosti na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích. V příspěvku popisujeme naše zkušenosti s různými metodami výuky této problematiky a diskutujeme přínos těchto přístupů na základě kvantifikace dat získaných pomocí didaktických testů. Publikace byla realizována v rámci projektu E-SYNERGIE - vědeckovýzkumná síť pro rizika elektronické komunikace (CZ.1.07/2.4.00/17.0062).
Abstract (in English)
This paper deals with the teaching of some fields of e-safety and esecurity at The Institute of Technology and Business. We describe our experience with various teaching methods of these topics. We discuss the contribution of these approaches according to the data which were collected using a pair of didactic tests. The publication was realized under the project E-SYNERGY - Scientific Network for Risk electronic communications (CZ.1.07/2.4.00/17.0062).
PrintDisplayed: 29/3/2024 09:57