VŠTE:ZAM Základy matematiky - Informace o předmětu
ZAM Základy matematiky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Květa Papoušková (cvičící)
- Garance
- Ing. Jiří Čejka, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZAM/S01: Rozvrh nebyl do ISu vložen.
ZAM/V01: Ne 6. 10. 14:50–16:20 I214P, 16:30–18:00 I214P, So 12. 10. 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, K. Papoušková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je doplnění znalostí z matematiky na úroveň požadovanou v úvodním kurzu matematiky v předmětu MAT_1.
- Výstupy z učení
- Student po úspěšném zvládnutí předmětu umí upravovat algebraické výrazy, pracovat se složenými zlomky a exponenciálními výrazy. Zvládá řešení rovnic a nerovnic i s absolutní hodnotou, řešení iracionálních rovnic, kvadratických rovnic, exponenciálních a logaritmických rovnic. Umí pracovat s logaritmy, zná goniometrické funkce a jejich vlastnosti, goniometrické rovnice, lineární lomené funkce, nepřímou úměrnost, polynomické funkce a jejich vlastnosti. Zvládá znázorňování grafů všech elementárních funkcí a jejich modifikací.
- Osnova
- 1. Početní operace se zlomky, úprava složených zlomků, mocniny a odmocniny
- 2. Úprava algebraických výrazů, využití vzorců
- 3. Řešení rovnic, vyjadřování ze vzorce, rovnice s absolutní hodnotou
- 4. Kvadratická rovnice, dělení polynomů, polynomické rovnice, Hornerovo schéma
- 5. Exponenciální a logaritmické rovnice, definice logaritmu 6. Goniometrické rovnice
- 7. Komplexní čísla, algebraický tvar, goniometrický tvar, Moivreova věta
- 8. Grafy elementárních funkcí
- 9. Grafy pokročilých funkcí
- 10. Nerovnice, definiční obor
- 11. Transformace grafů
- 12. Inverzní funkce
- 13. Aplikované úlohy
- Literatura
- povinná literatura
- PETÁKOVÁ, J. Matematika – příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Praha: Prometheus, 2006. ISBN 80-7196-099-3.
- doporučená literatura
- KAŇKA, M., COUFAL, J., KLŮFA, J.: Učebnice matematiky pro ekonomy. Praha: Ekopress, 2007. ISBN 978-80-86929-24-8
- PUCHÝŘOVÁ, J.: Sbírka příkladů z matematiky k příjímacím zkouškám na vysoké školy. Akademické nakladatelství CERM, 2005. ISBN 80-7204-375-7
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 31 Příprava na závěrečný test 13 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 8 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
aktivita na semináři 30 % - Podmínky testu
- Napsat 1 závěrečný test. Test obsahuje 3 příklady za 30, 20 a 20 bodů.
Za aktivitu na semináři je možno získat až 30 bodů.
Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/ZAM