N_AJL_1 Anglický jazyk odborný pro logistiku I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2016
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Andrej Artemov, Ph.D. (cvičící)
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (cvičící)
Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
PhDr. Jan Gregor, Ph.D. (pomocník)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_AJL_1/L3: So 22. 10. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5, So 26. 11. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5, D. Raušer
N_AJL_1/S02: Út 11:25–12:55 A7, Čt 11:25–12:55 E4, D. Raušer
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 40 ) && MAX_PREZENCNICH ( 40 )
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětů AJP_1, AJP_2, ADP_1 and ADP_2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 1/80
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z oblasti dopravy a přepravy, včetně gramatických pravidel, na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B2 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student/ka disponuje takovými vyjadřovacími prostředky, že dovede popsat odborně zaměřené situace, přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, je schopen/na se velmi dobře vyjadřovat jak v ústní, tak písemné komunikaci. Absolvent/ka dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice v rámci níže uvedených témat (viz tematické okruhy Osnova). Pomocí relevantních jazykových prostředků je schopen/na vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutuje o aktuálních událostech a trendech ve svém oboru a aplikuje své teoretické poznatky v praxi.
Osnova
  • 1. Úvod do logistiky. Zaměstnání v logistice. 2. Pracovní činnosti v oblasti logistiky. Logistické služby. 3. Vybrané logistické zkratky. Sortiment produktů. 4. Logistika třetí strany. Služby s přidanou hodnotou. 5. Řízení a nákup (pořízení) zásob. 6. Systém plynulého zásobování CRP (Continuous Replenishment) a další vybrané metody řízení zásob. Inzerce práce. 7. Způsoby dopravy. 8. Dopravní a manipulační zařízení. 9. Typy kontejnerů. Druhy zboží. 10. Prezentace studentů. 11. Prezentace studentů. 12. Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • GRUSSENDORF, M. English for Logistics, Student´s Book. Oxford: Oxford University Press, 2009. 94 s. ISBN 9780194579452.
    doporučená literatura
  • FRONEK, J. Velký anglicko-český, česko-anglický slovník. Praha: Leda, 2007. 1523 s. ISBN 978-80-7335-114-4.
  • BÜRGER, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s . ISBN 978-80-7238-639-0.
  • LOWE, D. Dictionary of Transport and Logistics. London, GBR: Kogan Page Ltd., 2002. ProQuest ebrary. Web. 27 May 2015.
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405
  • MASCULL, B. Business Vocabulary in Use Advanced. Cambridge: Cambrige University Press, 2004. 133 s. ISBN 978-0-521-5470-4
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test4050
Příprava na ústní prezentaci10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný
prezentace
Pro denní studium: Prezentace / Ústní projev 30 %
Pro denní studium: Zkouškový test 70 %
Pro kombinované studium: a) Ústní projev - nevztahuje se. b) Zkouškový test 100 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu pro studenty: 1) Denního studia -body z~průběžného hodnocení: možno získat 0 - 30 bodů, -body za test: možno získat 0 - 70 bodů, -započteno=pouze po dosažení bodového součtu z~průběžného hodnocení a závěrečného testu v~rozmezí 70 – 100 bodů, -možnost opakovat test: při dosažení bodového součtu v~rozmezí 30 - 69,99 bodů, -nezapočteno: 0 - 29,99 bodů. 2) Kombinovaného studia -body z~průběžného hodnocení: nevztahuje se, -body za test: možno získat 0 - 100 bodů, -započteno=pouze po získání 70-100 bodů ze závěrečného testu, -možnost opakovat test: při dosažení 30 - 69,99 bodů, -nezapočteno: zisk 0 - 69,99 bodů.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2019, zima 2020.