N_AJL_1 Anglický jazyk odborný pro logistiku I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2018
Rozsah
0/4/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. David Studenovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_AJL_1/L5: So 6. 10. 13:50–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, 18:10–18:55 B2, So 20. 10. 13:50–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, 18:10–18:55 B2, D. Studenovský
N_AJL_1/S01: St 9:40–11:10 E6, St 11:25–12:55 E6, D. Raušer
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 90 ) && MAX_PREZENCNICH ( 40 )
doporučené absolvování a úspěšné zakončení těchto předmětů: AJP_1, AJP_2, ADP_1 a ADP_2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojit si profesně zaměřené cizojazyčné dovedností a znalostí z oblasti dopravy a logistiky, včetně gramatických pravidel, na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B2 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student/ka disponuje takovými vyjadřovacími prostředky, že dovede popsat odborně zaměřené situace, přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, je schopen/na se velmi dobře vyjadřovat jak v ústní, tak písemné komunikaci. Absolvent/ka dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice v rámci níže uvedených témat (viz Osnova). Pomocí relevantních jazykových prostředků je schopen/na vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutuje o aktuálních událostech a trendech ve svém oboru a aplikuje své teoretické poznatky v praxi.
Výstupy z učení
Studenti/ky budou po absolvování předmětu schopni:
- porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
- komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
- vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
- aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
- vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
- vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký tozsah témat.
Osnova
  • 1. Úvod do logistiky. Zaměstnání v logistice.
  • 2. Pracovní činnosti v oblasti logistiky. Logistické služby.
  • 3. Vybrané logistické zkratky. Sortiment produktů.
  • 4. Logistika třetí strany.
  • 5. Služby s přidanou hodnotou.
  • 6. Řízení a nákup (pořízení) zásob.
  • 7. Systém plynulého zásobování: CRP (Continuous Replenishment).
  • Inzerce práce.
  • 8. Způsoby dopravy.
  • 9. Dopravní a manipulační zařízení.
  • 10. Typy kontejnerů. Druhy zboží.
  • 11. Procvičení odborné slovní zásoby – četba odborných textů.
  • 12. Prezentace studentů.
  • 13. Opakování.
Literatura
    povinná literatura
  • GRUSSENDORF, M.: English for Logistics. Students' Book. Express Series. Oxford: OUP, 2009. 94 s. ISBN 9780194579452.
    doporučená literatura
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405
  • LOWE, D. Dictionary of Transport and Logistics. London, GBR: Kogan Page Ltd., 2002. ProQuest ebrary. Web. 27 May 2015.
  • KOLEKTIV AUTORŮ. Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2009, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
  • MASCULL, B. Business Vocabulary in Use Advanced. Cambridge: Cambrige University Press, 2004. 133 s. ISBN 978-0-521-5470-4
  • BÜRGER, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s . ISBN 978-80-7238-639-0.
  • FRONEK, J., Velký anglicko-český, česko-anglický slovník. Praha : Leda, 2007. 1523 s. ISBN 978-80-7335-114-4.
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kolaborace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál3986
Příprava na závěrečný test5050
Příprava na ústní prezentaci15 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:156156
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Pro denní studium: Prezentace/Ústní projev 30 %
Pro denní studium: Zkouškový test 70 %
Pro kombinované studium: a) Ústní projev - nevztahuje se. b) Zkouškový test 100 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu pro studenty/ky:

1) Denního studia

- body z~Průběžného hodnocení: možno získat 0 - 30 bodů;

- body za Závěrečný test: možno získat 0 - 70 bodů;

- započteno=pouze po dosažení bodového součtu z~Průběžného hodnocení a Závěrečného testu v~rozmezí 70 – 100 bodů;

- možnost opakovat Závěrečný test: při dosažení bodového součtu v~rozmezí 30 - 69,99 bodů;

- nezapočteno: 0 - 29,99 bodů;

2) Kombinovaného studia

- body z~Průběžného hodnocení: nevztahuje se;

- body za Závěrečný test: možno získat 0 - 100 bodů;

- započteno=pouze po získání 70-100 bodů ze Závěrečného testu;

- možnost opakovat Závěrečný test: při dosažení 30 - 69,99 bodů;

- nezapočteno: zisk 0 - 69,99 bodů.

Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, zima 2017, léto 2018, zima 2019, zima 2020.