N_AJL_1 Anglický jazyk odborný pro logistiku I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2019
Rozsah
0/4/0. 6 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. David Studenovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_AJL_1/L6: Ne 6. 10. 8:00–9:30 A2, 9:40–11:10 A2, Ne 20. 10. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, So 23. 11. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, D. Studenovský
N_AJL_1/S01: Út 14:50–16:20 E5, Čt 8:00–9:30 D515, D. Raušer
Předpoklady
doporučené absolvování a úspěšné zakončení těchto předmětů: AJP_1, AJP_2, ADP_1 a ADP_2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojit si profesně zaměřené cizojazyčné dovedností a znalostí z oblasti dopravy a logistiky, včetně gramatických pravidel, na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B2 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student/ka disponuje takovými vyjadřovacími prostředky, že dovede popsat odborně zaměřené situace, přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, je schopen/na se velmi dobře vyjadřovat jak v ústní, tak písemné komunikaci. Absolvent/ka dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice v rámci níže uvedených témat (viz Osnova). Pomocí relevantních jazykových prostředků je schopen/na vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutuje o aktuálních událostech a trendech ve svém oboru a aplikuje své teoretické poznatky v praxi.
Výstupy z učení
Studenti/ky budou po absolvování předmětu schopni:
- porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
- komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
- vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
- aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
- vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
- vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký tozsah témat.
Osnova
  • 1. Úvod do logistiky. Zaměstnání v logistice.
  • 2. Pracovní činnosti v oblasti logistiky. Logistické služby.
  • 3. Vybrané logistické zkratky. Sortiment produktů.
  • 4. Logistika třetí strany.
  • 5. Služby s přidanou hodnotou.
  • 6. Řízení a nákup (pořízení) zásob.
  • 7. Systém plynulého zásobování: CRP (Continuous Replenishment).
  • Inzerce práce.
  • 8. Způsoby dopravy.
  • 9. Dopravní a manipulační zařízení.
  • 10. Typy kontejnerů. Druhy zboží.
  • 11. Procvičení odborné slovní zásoby – četba odborných textů.
  • 12. Prezentace studentů.
  • 13. Opakování.
Literatura
    povinná literatura
  • GRUSSENDORF, M.: English for Logistics. Students' Book. Express Series. Oxford: OUP, 2009. 94 s. ISBN 9780194579452.
    doporučená literatura
  • KOLEKTIV AUTORŮ. Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2009, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405
  • LOWE, D. Dictionary of Transport and Logistics. London, GBR: Kogan Page Ltd., 2002. ProQuest ebrary. Web. 27 May 2015.
  • MASCULL, B. Business Vocabulary in Use Advanced. Cambridge: Cambrige University Press, 2004. 133 s. ISBN 978-0-521-5470-4
  • FRONEK, J., Velký anglicko-český, česko-anglický slovník. Praha : Leda, 2007. 1523 s. ISBN 978-80-7335-114-4.
  • BÜRGER, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s . ISBN 978-80-7238-639-0.
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
miniprojekt - zber zdrojov
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál3986
Příprava na závěrečný test5050
Příprava na ústní prezentaci15 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:156156
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Pro denní i kombinované studium: Průběžné hodnocení 30 %
Pro denní i kombinované studium: Závěrečný test 70 %
Podmínky testu
- započteno=pouze po dosažení bodového součtu z~Průběžného hodnocení a Závěrečného testu v~rozmezí 70 % (70 – 100 bodů); - možnost opakovat Závěrečný test: při dosažení bodového součtu v~rozmezí 30 - 69,99 bodů; - nezapočteno: 0 - 69,99 bodů; - možnost opakovat Závěrečný test: při dosažení 30 - 69,99 bodů
Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2020.