VŠTE:N_KVM Kvantitativní metody - Informace o předmětu
N_KVM Kvantitativní metody
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2014
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Chládek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Štefan Husár, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_KVM/L1: So 18. 10. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, So 13. 12. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, P. Chládek
N_KVM/S01: Čt 11:25–12:55 D415, P. Chládek - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(100) && MAX_PREZENCNICH(40)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou kvantitativních metod, které jsou aplikovatelné v logistice. Absolvent předmětu prokazuje pokročilé znalosti z oblasti lineárního programování a teorie grafů. Umí vyřešit praktické optimalizační úlohy (např. dopravní problém) a logistické problémy související s teorií grafů (např. hledání nejkratších cest, optimální umístění uzlů v dopravní síti).
- Osnova
- 1. Vymezení kvantitativních metod, jejich aplikace v praxi. 2. Lineární programování (klasické řešení úloh LP, grafický způsob řešení úloh LP). 3. Lineární programování (simplexová metoda, dualita v úlohách LP). 4. Parametrické lineární programování. 5. Dopravní problém (Indexované metody, Vogelova metoda, …). 6. Dopravní problém (Modifikačně distribuční metoda). 7. Přiřazovací problém (Maďarská metoda). 8. Okružní dopravní problém – Problém obchodního cestujícího. 9. Teorie front a její aplikace v logistice. 10. Teorie obnovy. 11. Teorie zásob. 12. Fuzzy modelování, Genetické algoritmy, Neuronové sítě, Soft computing. 13. Vybrané alternativní kvantitativní metody a jejich uplatnění v logistice (Vězňovo dilema, Konflikt typu kuře, hra o prestiž, Petrohradský paradox,…).
- Literatura
- povinná literatura
- LINDA, Bohdan a Josef VOLEK. Lineární programování. Vyd. 4. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011, 139 s. ISBN 978-80-7395-426-0. info
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 Příprava na závěrečný test 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 78 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
aktivita na semináři 30 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
- Informace učitele
- https://is.vstecb.cz/auth/el/5610/zima2014/N_KVM/index.qwarp
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2014/N_KVM