AJP_2 Anglický jazyk první II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2014
Rozsah
0/4. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Helena Lustová (cvičící)
Mgr. Pavlína Bartušková (pomocník)
Ing. Eva Simotová (pomocník)
Bc. David Šilha (pomocník)
Bc. Patrik Vinkler (pomocník)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJP_2/CAP: So 1. 11. 14:00–15:30 A6, So 13. 12. 14:00–14:45 A6, H. Lustová, CCV - výuka ve zkráceném kurzu v rámci CŽV
Předpoklady
OBOR(CAP)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalosti studenta předmětu na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává ve škole, práci, volném čase, apod. Student zvládá většinu komunikačních situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se hovoří anglickým jazykem. Absolvent předmětu je dále schopen napsat jednoduchý souvislý text na téma, které je mu blízké, nebo témata, která ho zajímají. Dokáže popsat své zážitky, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. V ústním a písemném projevu se mohou vyskytovat některé stylistické, lexikální či gramatické nepřestnosti, které však nebrání porozumění. Modul 2 Cílem je další postupný rozvoj komunikačních dovedností a sjednocení znalostí studujících na minimální úroveň B1 a vyšší podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textům a na komunikační dovednosti spojené se schopností konverzovat na všeobecné téma.
Osnova
  • 1. Společenská konverzace, infinitiv, slovní přízvuk
  • 2. Gerundium, záliby, volný čas
  • 3. Nakupování, modální slovesa (have to, don't have to, must, mustn't), formální dopis
  • 4.Podmínkové věty - první podmínka, "matoucí" slovesa, výslovnost samohlásek
  • 5. Podmínkové věty - druhá podmínka, zvířata, přízvuk a rytmus
  • 6. Rozhodnutí, may, might (možnost), should, shouldn't, tvorba slov
  • 7. Strachy a fóbie, předpřítomný čas prostý + for, since
  • 8. Vazba Used to
  • 9. Rozdíl mezi předpřítomným časem a minulým prostým časem
  • 10. Trpný rod
  • 11. Popis budovy, složeniny something, anything, nothing, etc.
  • 12. Frázová slovesa, so/neither + pomocná slovesa, zdraví a životní styl
  • 13. Shrnutí látky • Slovesa • Zájmena • Větná skladba • Shrnutí slovesných časů • Shrnutí učiva (Lekce 5. - 8.)
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, C., KOENIG-LATHAM, C. SELIGSON, P. New English File Pre-intermediate, Oxford University Press 2007, 167 s. ISBN 0-19-438433-0
  • BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
    doporučená literatura
  • KOLEKTIV AUTORŮ, Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2008, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
    neurčeno
  • RYNDOVÁ, J., TOUFAROVÁ, O., MALÁ, E. Study Support English Language First II. VŠTE v Českých Budějovicích, 2010, 23s. ISBN 978-80-87278-54-3.
  • MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test4040
krátký ústní projev1010
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - ústní 30 %
závěrečný test 70 %
Podmínky testu
Napsat závěrečný test a prezentovat jeden ústní projev. Test se píše v~závěru semestru. Ústní projev se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (prezentace maximálně 30 bodů, test 70 bodů, maximální počet bodů ze všech částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 98, B 97,99 – 91, C 90,99 – 80, D 79,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Informace učitele
Student se aktivně podílí na výuce a plní dílčí úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva AJP_2 je 4.-8. lekce povinné literatury. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, ale pouze v případě, že test napsal alespoň na 30% (viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu nebo garant ve zkouškovém období téhož semestru. Uznání předmětu je možné pouze po předložení mezinárodního certifikátu min. na úrovni B1. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, léto 2023.