AJP_2 Anglický jazyk první II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2012
Rozsah
0/4. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Věra Filipová (cvičící)
Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Ing. Eva Malá (cvičící)
Mgr. Zuzana Malá (cvičící)
Mgr. Michaela Němcová (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Kamila Tröstlová (cvičící)
Mgr. Veronika Vítková (cvičící)
Milan Hájek (pomocník)
Garance
Mgr. Kamila Tröstlová
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJP_2/ccv_MSBP: So 30. 6. 16:00–18:20 A6, So 28. 7. 15:15–18:20 A6, So 11. 8. 12:45–18:20 B4, Ne 12. 8. 13:40–18:20 B4, J. Kraťková, K. Sidibe
AJP_2/K8: Ne 11. 3. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, Ne 25. 3. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 12:00–13:30 B2, So 14. 4. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, Ne 27. 5. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 12:00–13:30 B2, E. Malá, Kombinovaná forma
AJP_2/L1a: So 17. 3. 12:00–13:30 B1, 13:40–15:10 B1, So 31. 3. 9:40–11:00 B1, 12:00–13:30 B1, 13:40–15:10 B1, So 14. 4. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 12:00–13:30 B1, Ne 6. 5. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, E. Malá, Kombinovaná forma
AJP_2/L1b: So 17. 3. 12:00–13:30 A5, 13:40–15:10 A5, So 31. 3. 9:40–11:00 A5, 12:00–13:30 A5, 13:40–15:10 A5, So 14. 4. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, 12:00–13:30 A5, Ne 6. 5. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, K. Tröstlová, Kombinovaná forma
AJP_2/L2a: So 10. 3. 12:00–13:30 B1, 13:40–15:10 B1, Ne 29. 4. 12:00–13:30 B1, 13:40–15:10 B1, 15:15–16:45 B1, So 12. 5. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, So 26. 5. 12:00–13:30 B1, 13:40–15:10 B1, 15:15–16:45 B1, V. Vítková, Kombinovaná forma
AJP_2/L2b: So 10. 3. 12:00–13:30 D616, 13:40–15:10 D616, Ne 29. 4. 12:00–13:30 D616, 13:40–15:10 D616, 15:15–16:45 D616, So 12. 5. 8:00–9:30 D616, 9:40–11:10 D616, So 26. 5. 12:00–13:30 D616, 13:40–15:10 D616, 15:15–16:45 D616, M. Němcová, Kombinovaná forma
AJP_2/S01: Po 16:20–17:50 A5, St 11:35–13:05 D215, K. Sidibe
AJP_2/S02: Út 13:10–14:40 D215, St 8:15–9:45 D415, K. Sidibe
AJP_2/S03: Út 11:35–13:05 D215, St 9:55–11:25 D415, K. Sidibe
AJP_2/S04: Po 17:55–19:25 A3, Út 8:15–9:45 A2, K. Sidibe
AJP_2/S05: Po 11:35–13:05 A3, Út 8:15–9:45 D616, K. Tröstlová
AJP_2/S06: Po 9:55–11:25 A2, Čt 8:15–9:45 D215, K. Tröstlová
AJP_2/S07: St 8:15–9:45 A5, Čt 9:55–11:25 D616, K. Tröstlová
AJP_2/S08: Út 11:35–13:05 A6, St 11:35–13:05 A5, K. Tröstlová
AJP_2/S09: Po 16:20–17:50 A5, Čt 8:15–9:45 D315, K. Sidibe
AJP_2/S10: Po 17:55–19:25 A3, Čt 11:35–13:05 D215, K. Sidibe
AJP_2/S11: St 9:55–11:25 D415, Čt 9:55–11:25 D617, K. Sidibe
AJP_2/S12: St 11:35–13:05 D617, St 13:10–14:40 D515, J. Kraťková
AJP_2/S13: Po 16:20–17:50 D416, St 9:55–11:25 D215, V. Vítková
AJP_2/S14: Po 17:55–19:25 A2, St 8:15–9:45 D316, V. Vítková
AJP_2/S15: Út 13:10–14:40 D315, Út 16:20–17:50 A5, V. Vítková
AJP_2/S16: Út 8:15–9:45 D416, St 11:35–13:05 B5, V. Vítková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalosti studenta předmětu na úroveň odpovídající stupni B1 Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává ve škole, práci, volném čase, apod. Student zvládá většinu komunikačních situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se hovoří anglickým jazykem. Absolvent předmětu je dále schopen napsat jednoduchý souvislý text na téma, které je mu blízké, nebo témata, která ho zajímají. Dokáže popsat své zážitky, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. V ústním a písemném projevu se mohou vyskytovat některé stylistické, lexikální či gramatické nepřestnosti, které však nebrání porozumění. Student je dále schopen realizovat powerpointovou prezentaci na předem zadané všobecné téma. Modul 2 Cílem je další postupný rozvoj komunikačních dovedností a sjednocení znalostí studujících na minimální úroveň B1 a vyšší podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textům a na komunikační dovednosti spojené s prezentováním všeobecného tématu.
Osnova
  • 1. Organizace pobytu (ubytování, stravování, příjezd, odjezd) 2. Profese 3. Recruitment 4.Hospodaření domácností 5. Zahraniční aktivity studentů, studium v zahraničí 6. Role médií 7. Praha jako administrativní, politická, ekonomická a kulturní metropole 8. Společensko - geografická charakteristika UK 9. Společensko - geografická charakteristika GB 10. Společensko - geografická charakteristika USA 11. Společensko - geografická charakteristika České republiky 12. Powerpointové prezentace studentů na zadané téma 13. Powerpointové prezentace studentů na zadané téma Gramatika: • Slovesa • Zájmena • Větná skladba • Číslovky • Předložky • Zápor a otázka • Další vybrané gramatické jevy • Shrnutí učiva (Lekce 6. - 12.)
Literatura
    povinná literatura
  • KOLEKTIV AUTORŮ, Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2008, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
    neurčeno
  • MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
  • RYNDOVÁ, J., TOUFAROVÁ, O., MALÁ, E. Study Support English Language First II. VŠTE v Českých Budějovicích, 2010, 23s. ISBN 978-80-87278-54-3.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Powerpointová prezentace1010
Příprava na průběžný test4040
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
referát 20 %
dílčí test 1 40 %
dílčí test 2 40 %
Podmínky testu
Napsat dva průběžné testy a prezentovat jeden ústní projev podpořený powerpointem. První test se píše v~polovině semestru, druhý dílčí test se píše v~závěru semestru. Prezentace se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (prezentace maximálně 20 bodů, test 1 maximálně 40 bodů, test 2 maximálně 40 bodů, maximální počet bodů ze všech částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů ze všech tří částí dohromady.
Informace učitele
Student se aktivně podílí na výuce a plní dílčí úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva AJP_2 je 6.-12. lekce povinné literatury. Na seminářích se povoluje maximálně 7 absencí. Vyšší absence jsou posuzovány individuálně a budou omlouvány pouze výjimečně (nemoc, apod.). Student, který anglický jazyk ovládá na vyšší úrovni, než je A1 SERRJ, má možnost absolvovat na začátku semestru, v termínu stanoveném garantem předmětu, tzv. celosemestrální test. Tento test se skládá z 50 otázek a pro jeho úspěšné zvládnutí je třeba dosáhnout nejméně 70%. Testovaný rozsah učiva je 6.-12. lekce povinné literatury včetně stanovených tematických okruhů (viz Osnova). Pokud student splní výše uvedené podmínky, je mu udělen zápočet a nemusí tak docházet na semináře v aktuálním semestru. Avšak v případě neúspěšnosti v celosemstrálním testu student vyčerpá svůj řádný termín a může se tak zůčastnit až opravného termínu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, léto 2023.