VŠTE:SED_3 Španělský jazyk pro ekonomy dr - Informace o předmětu
SED_3 Španělský jazyk pro ekonomy druhý III
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2012
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Věra Filipová (cvičící)
Bc. Patrik Vinkler (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Filipová
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SED_3/S01: Po 9:55–11:25 A7, V. Filipová
- Předpoklady
- FORMA(P)
Studentům se doporučuje znalost španělského jazyka na úrovni A1 (nebo se této úrovni blížící) Společného evropského referenčního rámce pro cizí jazyky. Zvládají krátkou společenskou konverzaci a užívají přitom odpovídající gramatické struktury. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu SED_3 je rozšířit si další jazykové dovednosti nezbytné pro běžnou ústní a písemnou komunikaci ve studovaném jazyce. Absolvováním tohoto předmětu studenti získají následující jazykové kompetence:
- rozumí frázím a nejběžnější slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se jich bezprostředně týkají
- dokáží pochopit smysl krátkých a jasných zpráv nebo hlášení
- umí číst krátké a jednoduché texty (osobní dopis, jízdní řád apod.)
- částečně zvládají krátkou společenskou konverzaci
- vytvářejí jednoduché písemnosti (poděkování, krátký dopis)
Studenti předmětu dosáhnou na konci semestru v produktivních a receptivních dovednostech úrovně A1+ podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v rozsahu stanovených tematických okruhů (lekce 7 - 9 povinné literatury). Seminář je rozšířen o profesně odbornou složku odpovídající úrovni A1 - A2 SERRJ (témata - Ekonomické systémy,Srovnání tržní a plánované ekonomiky, Marketing,Poptávka a nabídka v tržní ekonomice,Reklama,Právní formy podnikání). Student tak ukončuje předmět SED_3 vybaven znalostí základních ekonomických termínů a dějů.) - Osnova
- 1. Vyjádření probíhajícího děje
- 2. Srovnávání
- 3. Oblečení. Obchodní domy.
- 4. Ekonomické systémy
- 5. Nakupování, slevy
- 6. Podnikání
- 7. Použití sloves SER a ESTAR
- 8. Charakterové vlastnosti. Vyjádření pocitů.
- 9. Ústní projevy studentů I
- 10. Marketing - reklama
- 11. V restauraci - jídelní lístek
- 12.Banka
- 13. Ústní projevy studentů II
- Literatura
- MORENO, C., MORENO, V., ZURITA., P. Avance (Nivel elemental). Madrid : Sgel, 2007. 190 s. ISBN 978-84-7143-894-2.
- LOESSIN, M., M., A., SÁNCHEZ LÓPEZ, E. Španělská gramatika. Brno : Computer Press, 2007. 138 s. ISBN 978-80-251-1700-2.
- Španělsko-český česko španělský kapesní slovník. Brno : Lingea. 2008, 800 s. ISBN 978-80-87062-29-6.
- Česko-španělský mluvník. Brno : Lingea. 2008. 448 s. ISBN 978-80-87062-37-1.
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 7 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 9 Příprava na závěrečný test 7 příprava na ústní projev 3 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 52 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 80 %
prezentace 20 %
ústní projev 20 % - Podmínky testu
- Napsat závěrečný test - a prezentovat 1 ústní projev. Závěrečný zápočtový test se píše na konci semestru, ústní projev se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní projev maximálně 20 bodů, test maximálně 80 bodů, maximální počet bodů z~obou částí 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí celkem. Student dále plní další dílčí úkoly zadané vyučujícím osobně při seminářích nebo prostřednictvím Informačního systému VŠTE. Plnění těchto dílčích úkolů je další nezbytnou podmínkou k~udělení zápočtu.
- Informace učitele
- Další informace k organizaci výuky předmětu SED_3: 1. Studující plní vyučujícím zadané dílčí úkoly a aktivně se zúčastňují výuky. Rozsah učiva pro SED_3 je 7. - 8. lekce povinné literatury. 2. Na seminářích se povolují maximálně 4 absence. Vyšší absence bude posuzována individuálně a bude omlouvána pouze ve zcela výjimečných a odůvodněných případech (hospitalizace apod.) 3. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, ale pouze v případě, že průběžné testy napsal alespoň na 30% (viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu ve zkouškovém období téhož semestru.) 4. Předmět může být uznán na základě doložení renomovaného certifikátu (D.E.L.E.).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2012/SED_3