SED_3 Španělský jazyk pro ekonomy druhý III

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2015
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Michal Zourek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SED_3/CAP: St 8. 4. 8:00–9:30 D215, Po 11. 5. 8:00–9:30 D316, Út 12. 5. 8:00–11:10 D316, M. Zourek, CCV - výuka ve zkráceném kurzu v rámci CŽV
Předpoklady
OBOR(CAP)
Studentům se doporučuje znalost španělského jazyka na úrovni A1 (nebo se této úrovni blížící) Společného evropského referenčního rámce pro cizí jazyky. Zvládají krátkou společenskou konverzaci a užívají přitom odpovídající gramatické struktury.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu SED_3 je rozšířit si další jazykové dovednosti nezbytné pro běžnou ústní a písemnou komunikaci ve studovaném jazyce. Absolvováním tohoto předmětu studenti získají následující jazykové kompetence:
- rozumí frázím a nejběžnější slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se jich bezprostředně týkají
- dokáží pochopit smysl krátkých a jasných zpráv nebo hlášení
- umí číst krátké a jednoduché texty (osobní dopis, jízdní řád apod.)
- částečně zvládají krátkou společenskou konverzaci
- vytvářejí jednoduché písemnosti (poděkování, krátký dopis)
Studenti předmětu dosáhnou na konci semestru v produktivních a receptivních dovednostech úrovně A1+ podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v rozsahu stanovených tematických okruhů (lekce 7 - 9 povinné literatury). Seminář je rozšířen o profesně odbornou složku odpovídající úrovni A1 - A2 SERRJ (témata - Ekonomické systémy,Srovnání tržní a plánované ekonomiky, Marketing,Poptávka a nabídka v tržní ekonomice,Reklama,Právní formy podnikání). Student tak ukončuje předmět SED_3 vybaven znalostí základních ekonomických termínů a dějů.)
Osnova
  • 1. Vyjádření probíhajícího děje
  • 2. Srovnávání
  • 3. Oblečení. Obchodní domy.
  • 4. Ekonomické systémy
  • 5. Nakupování, slevy
  • 6. Podnikání
  • 7. Použití sloves SER a ESTAR
  • 8. Charakterové vlastnosti. Vyjádření pocitů.
  • 9. Ústní projevy studentů I
  • 10. Marketing - reklama
  • 11. V restauraci - jídelní lístek
  • 12.Banka
  • 13. Ústní projevy studentů II
  • !!! LEKCE 7,8,9 povinné literatury.
Literatura
    povinná literatura
  • MORENO, C., MORENO, V., ZURITA., P. Avance (Nivel elemental). Madrid : Sgel, 2007. 190 s. ISBN 978-84-7143-894-2.
    neurčeno
  • LOESSIN, M., M., A., SÁNCHEZ LÓPEZ, E. Španělská gramatika. Brno : Computer Press, 2007. 138 s. ISBN 978-80-251-1700-2.
  • Španělsko-český česko španělský kapesní slovník. Brno : Lingea. 2008, 800 s. ISBN 978-80-87062-29-6.
  • Česko-španělský mluvník. Brno : Lingea. 2008. 448 s. ISBN 978-80-87062-37-1.
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test7 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál9 
Příprava na závěrečný test7 
příprava na ústní projev3 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:520
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
prezentace 30 %
Podmínky testu
Test tvoří 70% hodnocení. Ústní projev se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu a činí 30% hodnocení. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní projev maximálně 30 bodů, test max. 70 bodů, maximální počet bodů ze všech částí je 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů ze všech částí celkem. Započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
Informace učitele
Další informace k organizaci výuky předmětu:
Student plní vyučujícím zadané dílčí úkoly a aktivně se zúčastňuje výuky.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE).
Additional information concerning the organization of the course:
Students do the tasks given by the teacher and cooperate actively.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, léto 2016.