VŠTE:AJP_2 Anglický jazyk první II - Informace o předmětu
AJP_2 Anglický jazyk první II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 0/4/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jana Vlasáková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Karim Sidibe
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJP_2/SX01: St 8:00–9:30 E4, Čt 13:05–14:35 E5, J. Vlasáková
- Předpoklady
- FORMA(P)
doporučeno: absolvování a úspěšné zakončení předmětu AJP_1; znalosti minimálně na úrovni A2 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření a prohloubení znalostí studenta na úrovni odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Rozsah probraného učiva je 7. - 12. lekce. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává ve škole, práci, volném čase, apod. Student zvládá většinu komunikačních situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se hovoří anglickým jazykem. Absolvent předmětu je dále schopen napsat jednoduchý souvislý text na téma, které je mu blízké. Dokáže popsat své zážitky, plány a cíle, umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. Cílem je další postupný rozvoj komunikačních dovedností a upevnění znalostí studujících na úroveň B1 dle SERR. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textům a na komunikační dovednosti spojené se schopností konverzovat na všeobecné téma.
- Výstupy z učení
- Student
- rozumí mluvené i psané konverzaci na téma z každodenního života
- se dokáže bez přípravy spontánně zapojit do konverzace na běžné téma
- ovládá slovní zásobu v cizím jazyce natolik, aby se dokázal bez problémů dorozumět v základních situacích v zahraničí
- umí vytvořit krátký text na předem známé téma bez výrazných gramatických chyb
- dokáže mluvit o svých zkušenostech, plánech, vyjádřit své názory - Osnova
- 1. Zábava a volný čas
- 2. Studium cizích jazyků
- 3. Rozhodování
- 4. Řešení problémů
- 5. Živočichové a lidé
- 6. Populární hudba
- 7. Murphyho zákon
- 8. Sport
- 9. Zdravý životní styl
- 10. Biologické hodiny
- 11. Genetika a společnost
- 12. Kuriózní situace
- 13. Povídání s přáteli
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive, Christina KOENIG LATHAM a Paul SELINGSON. English File third edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-45988-1-1
- doporučená literatura
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630.
- COLLYAH, B. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 4. vydání. Praha : Fin, 2008. 64 s.
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7.
- Organizační formy výuky
- cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný hodnocení 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- průběžné hodnocení - prezenční forma studia 30 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - prezenční forma 70 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - kombinovaná forma 100 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia:
Hodnocení pro denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení:
Průběžné hodnocení 30 %
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
Kombinovaná forma studia:
Hodnocení pro kombinované studium se skládá ze závěrečného hodnocení. Celková klasifikace předmětu pro studenty kombinovaného studia, tj. body za test (100 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 100 %
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat kombinací předem nahraných videí a zvukových stop přístupných kdykoli v průběhu semestru (45 min) a online výuky (procvičování, konzultace prostřednictvím MS Teams, kdy bude přenášen obraz a zvuk.
Uznání předmětu je možné pouze po předložení mezinárodního certifikátu min. na úrovni B1,popř. na základě úspěšného studia předmětu na jiné VŠ. Nutná shodná anotace a počet kreditů. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/AJP_2