VŠTE:NTP_2 NJ pro techniky II - Informace o předmětu
NTP_2 Německý jazyk pro techniky II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NTP_2/Q5: Ne 23. 2. 13:05–14:35 A4, 14:50–16:20 A4, Ne 15. 3. 11:25–12:55 A4, 13:05–14:35 A4, Ne 19. 4. 8:00–9:30 A4, 9:40–11:10 A4, E. Tomášková
NTP_2/S01: Po 13:05–14:35 A6, E. Tomášková - Předpoklady
- absolvování a úspěšné zakončení předmětu NTP_1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z technické oblasti včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1+ ve všech produktivních a receptivních dovednostech.
- Výstupy z učení
- Výstupy z učení jsou osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z technické oblasti včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1+ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky, že dovede popsat odborně zaměřené situace, v rozumné míře dostatečně přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, odborně se vyjadřuje o výše zmíněných tématech. Student se domluví a dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice; pomocí své slovní odborně zaměřené zásoby vyjadřuje jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci daných technických okruhů své názory, diskutuje o aktuálních událostech, aplikuje poznatky v praxi.
- Osnova
- 1. Strojírenství a stavebnictví– automobilní odvětví národního hospodářství/prezentace konkrétní firmy 2. Vědeckotechnický pokrok v historickém kontextu - zaměřeno na konkrétní automobilku či značku jízdních kol 3. Struktura průmyslového podniku – zaměřeno na konkrétní automobilku či značku jízdních kol 4. Management vybraného závodu – zaměřeno na značku techniky pro domácnosti či IT technologie 5. Bezpečnost práce ve výrobním podniku – zaměřeno na konkrétní energetickou společnost 6. Hledám práci v průmyslovém podniku se zaměřením na techniku pro domácnosti (domácí spotřebiče) 7. Statistiky průmyslového podniku, popis a interpretace grafů – zaměřeno na domácí spotřebiče či IT technologie 8. Práce s aktuálními odbornými texty z oboru strojírenství a stavebnictví - nácvik zpracování odborného textu a detailního porozumění, forma – prezentace studentů 9. Odborný text – životní prostředí a technika 10. Odborný text – odpad a technologie 11. Technická ústní komunikace v energetice či automobilním průmyslu 12. Technická písemná komunikace v energetice či automobilním průmyslu 13. Na strojírenském a stavebním veletrhu – prezentace strojírenské firmy (zásady prezentace)
- Literatura
- povinná literatura
- MYŠKOVÁ, Z., NÁVRATOVÁ, B., NÁVRATOVÁ, J. Němčina pro strojírenské obory. Praha: Informatorium, 2008. 146 s. ISBN 978-80-7333-067-5.
- doporučená literatura
- CAHA, Z., ZELINKOVÁ, K. Studienmaterialien für Deutsch im Bauwesen II. České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010.
- DORČÁKOVÁ, H. Odborná němčina pro školy se stavebním zaměřením. České Budějovice : Kopp, 2006. 173 s. ISBN 80-7232-231-8.
- KEJVANOVÁ, A. A KOLEKTIV. Německo-český a česko-německý stavební a architektonický slovník. Plzeň : Fraus, 2006. 1319 s. ISBN 80-7238-124-5.
- HEGEROVÁ, V., ZAHRADNÍČEK, T., Česko-německý, německo-český odborný slovník vědy, techniky, ekonomiky. OLOMOUC : Nakladatelství Olomouc, 2003. 1276 s. ISBN 80-7182-168-3.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 27 40 Příprava na závěrečný test 20 20 Příprava na ústní prezentaci 5 6 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 12 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu pro studenty denní a kombinované formy studia: zápočtový test 70% (70 bodů - 0) + průběžné hodnocení 30% (30 bodů - 0); započteno 100 –70 b, možnost opakovat test 69,99 – 30 b, nezapočteno 29,99 b - 0.
- Informace učitele
- Další informace k organizaci výuky předmětu NTP_2:
1. Student plní vyučujícím zadané dílčí úkoly a aktivně se zúčastňuje výuky. Rozsah učiva pro NTP_2 je 6. a 10. lekce povinné literatury a v Student plní vyučujícím zadané dílčí úkoly a aktivně se zúčastňuje výuky. Rozsah učiva pro NTP_2 je 6. - 10. lekce povinné literatury a v Osnově předmětu uvedené tematické okruhy. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2020/NTP_2