NTP_2 Německý jazyk pro techniky II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2012
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Helena Jarolímová (cvičící)
Mgr. Kamila Zelinková (cvičící)
Garance
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NTP_2/K7: Ne 7. 10. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 12:00–13:30 B5, Ne 2. 12. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, K. Zelinková, Kombinovaná forma
Předpoklady
FORMA(K)
absolvování a úspěšné zakončení předmětu NJP_1, NJP_2 a NTP_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí v oblasti stavebnictví a stavebního managementu včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky,že dovede popsat odborně zaměřené situace, v rozumné míře dostatečně přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, odborně se vyjadřuje v rámci níže uvedených témat z oblasti stavebnictví (viz tematické okruhy Osnova). Student se domluví a dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice; pomocí své slovní odborně zaměřené zásoby vyjadřuje jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci daných okruhů své názory, diskutuje o aktuálních událostech,aplikuje poznatky v praxi.
Osnova
  • ­1. Realizace stavby 2. Vědeckotechnický pokrok ve stavebnictví 3. Stavby a stavební technologie šetrné k životnímu prostředí 4. Výškové budovy 5. Architektura 6. Význam stavebního managementu, osobnost manažera 7. Architektonické styly, architektonické skvosty 8. Práce s aktuálními odbornými texty – tematické okruhy např. z oblasti geodézie 9. Práce s aktuálními odbornými texty – tematické okruhy např. topení, topná tělesa, klimatizace 10. Práce s aktuálními odbornými texty – tematické okruhy např. topení, topná tělesa 11. Práce s aktuálními odbornými texty - tematické okruhy např. kompletace stavby 12. Práce s aktuálními odbornými texty - tematické okruhy např. role IT v současném stavebnictví 13. Práce s aktuálními odbornými texty - tematické okruhy např. moderní zdicí a fasádní systémy
Literatura
    povinná literatura
  • HANÁKOVÁ, A., DRESSEL, J. Deutsch im Bauwesen. Praha : ČVUT, 2007. 200 s. ISBN 80-01-03080-6.
    doporučená literatura
  • CAHA, Z., ZELINKOVÁ, K. Studienmaterialien für Deutsch im Bauwesen II. České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010.
  • DORČÁKOVÁ, H. Odborná němčina pro školy se stavebním zaměřením. České Budějovice : Kopp, 2006. 173 s. ISBN 80-7232-231-8.
  • KEJVANOVÁ, A. A KOLEKTIV. Německo-český a česko-německý stavební a architektonický slovník. Plzeň : Fraus, 2006. 1319 s. ISBN 80-7238-124-5.
  • HEGEROVÁ, V., ZAHRADNÍČEK, T., Česko-německý, německo-český odborný slovník vědy, techniky, ekonomiky. OLOMOUC : Nakladatelství Olomouc, 2003. 1276 s. ISBN 80-7182-168-3.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test2020
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2743
Příprava na ústní prezentaci55
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2610
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 20 %
1. díčí test 40 %
1. díčí test 40 %
Podmínky testu
Napsat 2 průběžné testy a prezentovat 1 ústní projev. Test 1 se píše v~polovině semestru, test 2 v~závěru semestru, prezentace se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (prezentace maximálně 20 bodů, test 1 maximálně 40 bodů, test 2 maximálně 40 bodů, maximální počet bodů ze všech tří částí 100.Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů ze všech tří částí celkem.

U~kombinovaného studia mohou být oba dílčí testy vzhledem k~časovým možnostem psány v~rámci jedné konzultace (maximální bodové ohodnocení obou testů však odpovídá prezenční formě studia, tzn. 2 x 40 bodů).

Informace učitele
Další informace k organizaci výuky předmětu NTP_1:
1. Student plní vyučujícím zadané dílčí úkoly a aktivně se zúčastňuje výuky. Rozsah učiva pro NTP_1 je 8. a 14. lekce povinné literatury a v Osnově předmětu uvedené tematické okruhy. 2. Na seminářích se povolují maximálně 4 absence. Vyšší absence bude posuzována individuálně a bude omlouvána pouze ve zcela výjimečných a odůvodněných případech (hospitalizace apod.) 3. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, ale pouze v případě, že průběžné testy napsal alespoň na 30% (viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu ve zkouškovém období téhož semestru. 4. Student, který německý jazyk zvládá na vyšší úrovni, má možnost absolvovat na začátku semestru v termínu stanoveném garantem předmětu, tzv. celosemestrální test. Tento test se skládá z 50 otázek a pro jeho úspěšné zvládnutí je třeba dosáhnout 70%. Pokud student splní výše uvedené podmínky, je mu udělen zápočet a nemusí tak docházet na semináře v aktuálním semestru. Avšak v případě neúspěšnosti v celosemestrálním testu student vyčerpá svůj řádný termín a může se zúčastnit až opravného termínu (viz bod 3).
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.