VŠTE:NTP_2 Německý jazyk pro techniky II - Informace o předmětu
NTP_2 Německý jazyk pro techniky II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2012
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Jarolímová (cvičící)
Mgr. Kamila Zelinková (cvičící) - Garance
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NTP_2/K7: Ne 7. 10. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 12:00–13:30 B5, Ne 2. 12. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, K. Zelinková, Kombinovaná forma
- Předpoklady
- FORMA(K)
absolvování a úspěšné zakončení předmětu NJP_1, NJP_2 a NTP_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí v oblasti stavebnictví a stavebního managementu včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1 ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky,že dovede popsat odborně zaměřené situace, v rozumné míře dostatečně přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, odborně se vyjadřuje v rámci níže uvedených témat z oblasti stavebnictví (viz tematické okruhy Osnova). Student se domluví a dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice; pomocí své slovní odborně zaměřené zásoby vyjadřuje jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci daných okruhů své názory, diskutuje o aktuálních událostech,aplikuje poznatky v praxi.
- Osnova
- 1. Realizace stavby 2. Vědeckotechnický pokrok ve stavebnictví 3. Stavby a stavební technologie šetrné k životnímu prostředí 4. Výškové budovy 5. Architektura 6. Význam stavebního managementu, osobnost manažera 7. Architektonické styly, architektonické skvosty 8. Práce s aktuálními odbornými texty – tematické okruhy např. z oblasti geodézie 9. Práce s aktuálními odbornými texty – tematické okruhy např. topení, topná tělesa, klimatizace 10. Práce s aktuálními odbornými texty – tematické okruhy např. topení, topná tělesa 11. Práce s aktuálními odbornými texty - tematické okruhy např. kompletace stavby 12. Práce s aktuálními odbornými texty - tematické okruhy např. role IT v současném stavebnictví 13. Práce s aktuálními odbornými texty - tematické okruhy např. moderní zdicí a fasádní systémy
- Literatura
- povinná literatura
- HANÁKOVÁ, A., DRESSEL, J. Deutsch im Bauwesen. Praha : ČVUT, 2007. 200 s. ISBN 80-01-03080-6.
- doporučená literatura
- CAHA, Z., ZELINKOVÁ, K. Studienmaterialien für Deutsch im Bauwesen II. České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010.
- DORČÁKOVÁ, H. Odborná němčina pro školy se stavebním zaměřením. České Budějovice : Kopp, 2006. 173 s. ISBN 80-7232-231-8.
- KEJVANOVÁ, A. A KOLEKTIV. Německo-český a česko-německý stavební a architektonický slovník. Plzeň : Fraus, 2006. 1319 s. ISBN 80-7238-124-5.
- HEGEROVÁ, V., ZAHRADNÍČEK, T., Česko-německý, německo-český odborný slovník vědy, techniky, ekonomiky. OLOMOUC : Nakladatelství Olomouc, 2003. 1276 s. ISBN 80-7182-168-3.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 20 20 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 27 43 Příprava na ústní prezentaci 5 5 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 10 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 20 %
1. díčí test 40 %
1. díčí test 40 % - Podmínky testu
- Napsat 2 průběžné testy a prezentovat 1 ústní projev. Test 1 se píše v~polovině semestru, test 2 v~závěru semestru, prezentace se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (prezentace maximálně 20 bodů, test 1 maximálně 40 bodů, test 2 maximálně 40 bodů, maximální počet bodů ze všech tří částí 100.Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů ze všech tří částí celkem.
U~kombinovaného studia mohou být oba dílčí testy vzhledem k~časovým možnostem psány v~rámci jedné konzultace (maximální bodové ohodnocení obou testů však odpovídá prezenční formě studia, tzn. 2 x 40 bodů).
- Informace učitele
- Další informace k organizaci výuky předmětu NTP_1:
1. Student plní vyučujícím zadané dílčí úkoly a aktivně se zúčastňuje výuky. Rozsah učiva pro NTP_1 je 8. a 14. lekce povinné literatury a v Osnově předmětu uvedené tematické okruhy. 2. Na seminářích se povolují maximálně 4 absence. Vyšší absence bude posuzována individuálně a bude omlouvána pouze ve zcela výjimečných a odůvodněných případech (hospitalizace apod.) 3. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, ale pouze v případě, že průběžné testy napsal alespoň na 30% (viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu ve zkouškovém období téhož semestru. 4. Student, který německý jazyk zvládá na vyšší úrovni, má možnost absolvovat na začátku semestru v termínu stanoveném garantem předmětu, tzv. celosemestrální test. Tento test se skládá z 50 otázek a pro jeho úspěšné zvládnutí je třeba dosáhnout 70%. Pokud student splní výše uvedené podmínky, je mu udělen zápočet a nemusí tak docházet na semináře v aktuálním semestru. Avšak v případě neúspěšnosti v celosemestrálním testu student vyčerpá svůj řádný termín a může se zúčastnit až opravného termínu (viz bod 3). - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2012/NTP_2