NTP_2 Německý jazyk pro techniky II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2019
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Eva Hořínková (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Garance
Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NTP_2/Q4: So 16. 2. 11:25–12:55 E5, 13:05–14:35 E5, So 2. 3. 13:05–14:35 E5, 14:50–16:20 E5, So 30. 3. 13:05–14:35 E5, 14:50–16:20 E5, E. Hořínková
NTP_2/S01: Po 14:50–16:20 E6, E. Tomášková
Předpoklady
absolvování a úspěšné zakončení předmětu NJP_1, NJP_2 a NTP_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z technické oblasti včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1+ ve všech produktivních a receptivních dovednostech.
Výstupy z učení
Výstupy z učení jsou osvojení profesně zaměřených cizojazyčných dovedností a znalostí z technické oblasti včetně gramatických pravidel na úrovni deskriptoru Společného evropského a referenčního rámce B1+ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Po úspěšném absolvování předmětu student disponuje takovými vyjadřovacími prostředky, že dovede popsat odborně zaměřené situace, v rozumné míře dostatečně přesně postihne podstatu myšlenky nebo problému, odborně se vyjadřuje o výše zmíněných tématech. Student se domluví a dokáže zaujmout stanovisko k dané problematice; pomocí své slovní odborně zaměřené zásoby vyjadřuje jen s určitou mírou zaváhání a opisných jazykových prostředků v rámci daných technických okruhů své názory, diskutuje o aktuálních událostech, aplikuje poznatky v praxi.
Osnova
  • 1. Strojírenství a stavebnictví– automobilní odvětví národního hospodářství/prezentace konkrétní firmy 2. Vědeckotechnický pokrok v historickém kontextu - zaměřeno na konkrétní automobilku či značku jízdních kol 3. Struktura průmyslového podniku – zaměřeno na konkrétní automobilku či značku jízdních kol 4. Management vybraného závodu – zaměřeno na značku techniky pro domácnosti či IT technologie 5. Bezpečnost práce ve výrobním podniku – zaměřeno na konkrétní energetickou společnost 6. Hledám práci v průmyslovém podniku se zaměřením na techniku pro domácnosti (domácí spotřebiče) 7. Statistiky průmyslového podniku, popis a interpretace grafů – zaměřeno na domácí spotřebiče či IT technologie 8. Práce s aktuálními odbornými texty z oboru strojírenství a stavebnictví - nácvik zpracování odborného textu a detailního porozumění, forma – prezentace studentů 9. Odborný text – životní prostředí a technika 10. Odborný text – odpad a technologie 11. Technická ústní komunikace v energetice či automobilním průmyslu 12. Technická písemná komunikace v energetice či automobilním průmyslu 13. Na strojírenském a stavebním veletrhu – prezentace strojírenské firmy (zásady prezentace)
Literatura
    povinná literatura
  • MYŠKOVÁ, Z., NÁVRATOVÁ, B., NÁVRATOVÁ, J. Němčina pro strojírenské obory. Praha: Informatorium, 2008. 146 s. ISBN 978-80-7333-067-5.
    doporučená literatura
  • CAHA, Z., ZELINKOVÁ, K. Studienmaterialien für Deutsch im Bauwesen II. České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010.
  • DORČÁKOVÁ, H. Odborná němčina pro školy se stavebním zaměřením. České Budějovice : Kopp, 2006. 173 s. ISBN 80-7232-231-8.
  • KEJVANOVÁ, A. A KOLEKTIV. Německo-český a česko-německý stavební a architektonický slovník. Plzeň : Fraus, 2006. 1319 s. ISBN 80-7238-124-5.
  • HEGEROVÁ, V., ZAHRADNÍČEK, T., Česko-německý, německo-český odborný slovník vědy, techniky, ekonomiky. OLOMOUC : Nakladatelství Olomouc, 2003. 1276 s. ISBN 80-7182-168-3.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2743
Příprava na závěrečný test2025
Příprava na ústní prezentaci5 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2610
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
ústní projev 30 %
Kombinovaná forma studia- pouze zápočtový test 100 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Celková klasifikace předmětu pro studenty kombinovaného studia, tj. body za test (100 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
Informace učitele
Další informace k organizaci výuky předmětu NTP_1:
1. Student plní vyučujícím zadané dílčí úkoly a aktivně se zúčastňuje výuky. Rozsah učiva pro NTP_2 je 6. a 10. lekce povinné literatury a v Osnově předmětu uvedené tematické okruhy. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2020, léto 2021.