VŠTE:S_OBC_a Business Activities - Informace o předmětu
S_OBC_a Business Activities
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2019
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Petra Martíšková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- Ing. Petra Martíšková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- S_OBC_a/S01: St 11:25–12:55 E4, P. Martíšková
- Předpoklady
- FORMA ( P )
Interest in business topics - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku - kombinovaná forma (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The aim of the subject is to provide basic knowledge about business studies and development tendencies and to create a theoretical basis for the study of the following applied subjects. Students get familiar with basic theoretical principles from the field of business activities, they will understand the importance of sustainable development in business studies and they will obtain basic knowledge about retailing. After passing the course successfully students are going to be able to analyse development and globalisation tendencies in business, their influence on consumers and enterprises including deduction of their own opinions.
- Výstupy z učení
- Students are able:
to understand basic terms;
to describe development of trade;
to distinguish between middlemen and intermediaries;
to understand of globalisation of business;
to pay into account the issue of ethics and corporate social responsibility in business;
to explain basic principles of international trade;
to distinguish between wholesaling and retailing;
to understand the principles of e-commerce and e-business. - Osnova
- 1. Basic terms, development of trade, importance of trade (business)
- 2. Middlemen and intermediaries.
- 3. Business environment
- 4. Globalisation of business
- 5. Business ethics
- 6. Corporate social responsibility in business
- 7. Fair Trade
- 8. International business
- 9. Retailing, trends in retailing
- 10. Wholesaling
- 11. E-business, e-commerce
- 12. Case studies of successful businesses
- 13. Case studies of successful businesses
- Literatura
- doporučená literatura
- BERMAN, Barry a Joel R. EVANS. Retail management : a strategic approach. 11th ed. Boston ; London : Pearson/Prentice Hall, 2010, 654 s. ISBN 978-0-13-608758-8. info
- CRANE, Andrew a Dirk MATTEN. Business ethics: managing corporate citizenship and sustainability in the age of globalization. 3rd ed. New York: Oxford University Press, 2010, xxv, 614 p. ISBN 9780199564330.
- JACQUELINE DECARLO. Fair trade: a beginner's trade. Illustrated ed. Oxford: Oneworld Publications, 2007. ISBN 9781851685219.
- MENIPAZ, Ehud a Amit MENIPAZ. International business. Los Angeles: SAGE, 2011, 649 p. ISBN 9781412903493.
- THUIS, Peter a Rienk STUIVE. Business administration. Groningen: Noordhoff, 2012. ISBN 978-90-01-80976-8.
- SITKIN, Alan a Nick BOWEN. International business: challenges and choices. New York: Oxford University Press, 2010, xxi, 426 p. ISBN 0199533911.
- WETHERLY, Paul a Dorron OTTER. The business environment: themes and issues. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2011, xxxiii, 482 s. ISBN 978-0-19-957960-0.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Final exam 2 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 52 Příprava na závěrečný test 50 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 156 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 100 %
- Podmínky testu
- Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Attendance at lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Erasmus.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2019/S_OBC_a