VŠTE:AJP_2 Anglický jazyk první II - Informace o předmětu
AJP_2 Anglický jazyk první II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2019
- Rozsah
- 0/4/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jitka Janoušková (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník) - Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJP_2/S01: Út 9:40–11:10 E6, Čt 14:50–16:20 E6, K. Sidibe
AJP_2/S02: Út 13:05–14:35 E6, Čt 13:05–14:35 E6, L. Turinská
AJP_2/S03: Po 11:25–12:55 E5, Čt 13:05–14:35 E5, J. Janoušková - Předpoklady
- FORMA(P)
doporučeno: absolvování a úspěšné zakončení předmětu AJP_1; znalosti minimálně na úrovni A2 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává ve škole, práci, volném čase, apod. Student zvládá většinu komunikačních situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se hovoří anglickým jazykem. Absolvent předmětu je dále schopen napsat jednoduchý souvislý text na téma, které je mu blízké. Dokáže popsat své zážitky, plány a cíle, umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. V ústním a písemném projevu se mohou vyskytovat některé stylistické, lexikální či gramatické nepřesnosti, které však nebrání porozumění. Cílem je další postupný rozvoj komunikačních dovedností a sjednocení znalostí studujících na úroveň B1 dle SERR. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textům a na komunikační dovednosti spojené se schopností konverzovat na všeobecné téma.
- Výstupy z učení
- Student - rozumí mluvené i psané konverzaci na téma z každodenního života - se dokáže bez přípravy spontánně zapojit do konverzace na běžné téma - ovládá slovní zásobu v cizím jazyce natolik, aby se dokázal bez problémů dorozumět v základních situacích v zahraničí - umí vytvořit krátký text na předem známé téma bez výrazných gramatických chyb - dokáže mluvit o svých zkušenostech, plánech, vyjádřit své názory
- Osnova
- 1. Společenská konverzace, infinitiv, slovní přízvuk 2. Gerundium, záliby, volný čas 3. Nakupování, modální slovesa (have to, don't have to, must, mustn't), formální dopis 4.Podmínkové věty - první podmínka, "matoucí" slovesa, výslovnost samohlásek 5. Podmínkové věty - druhá podmínka, zvířata, přízvuk a rytmus 6. Rozhodnutí, may, might (možnost), should, shouldn't, tvorba slov 7. Strachy a fóbie, předpřítomný čas prostý + for, since 8. Vazba Used to 9. Rozdíl mezi předpřítomným časem a minulým prostým časem 10. Trpný rod 11. Popis budovy, složeniny something, anything, nothing, etc. 12. Frázová slovesa, so/neither + pomocná slovesa, zdraví a životní styl 13. Shrnutí látky • Slovesa • Zájmena • Větná skladba • Shrnutí slovesných časů • Shrnutí učiva (Lekce 5 - 8)
- Literatura
- povinná literatura
- Oxenden, c., Latham-Koenig, c., Selingson, P. New english File Pre-intermediate Student’s Book. OUP: Oxford, 2007. 167 p. ISBN 978-0-19-4519090. 1. vyd. Glivice: Gliwicka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, 2013. s. 333-335, 3 s. ISBN 978-83-61401-84-1.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond, 1946-. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate students of English with answers. Raymond Murphy. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2006. x, 379 s.Obsahuje rejstĹ™Ăk. ISBN 0-521-53
- neurčeno
- BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
- MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
- Náhradní obsah: COLLYAH, B. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 4. vydání. Praha : Fin, 2008. 64 s.
- Organizační formy výuky
- cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 40 50 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test 70 %
ústní pohovor 30 %
kombinované studium - průběžné hodnocení a písemný test - Podmínky testu
- Prezenční studium: Napsat závěrečný test a absolvovat ústní pohovor. Ústní pohovor se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní pohovor maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Pro studenty kombinovaného studia: Závěrečný test na konci semestru a průběžné hodnocení během semestru. Podmínkou absolvování předmětu je minimálně 70% úspěšnost v~závěrečném testu, tj. minimálně 70 bodů z~obou částí dohromady. Maximální možný počet bodů je tedy 100. Celková klasifikace předmětu je 100 – 70: započteno, 69,99 – 30: nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0: nezapočteno. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B1 (ne pouze z~učebnice). Předmět je možno uznat pouze na základě předložení platného certifikátu mezinárodně uznávané zkoušky na úrovni minimálně B1 nebo dokladu o~absolvování předmětu se shodnou anotací a osnovou.
- Informace učitele
- Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu AJP_2 je 5.-8. lekce povinné literatury. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, a to v případě, že test napsal alespoň na 30% (viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu nebo garant ve zkouškovém období téhož semestru. Uznání předmětu je možné pouze po předložení mezinárodního certifikátu min. na úrovni B1,popř. na základě úspěšného studia předmětu na jiné VŠ. Nutná shodná anotace a počet kreditů. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of student attendance at ITB). Full-time students are obliged to attend 70 % of the lessons.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2019/AJP_2