VŠTE:S_BSE Business Ethics - Informace o předmětu
S_BSE Business Ethics
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2016
- Rozsah
- 0/2. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Josef Maroušek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Josef Maroušek, Ph.D.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- S_BSE/P01: Po 8:00–9:30 A1, J. Maroušek
- Předpoklady
- FORMA(P)
English language on communication level, international experience and rational thinking. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40 - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Students will be able to assess ethical values in business.
- Osnova
- Students will be provided a wide variety of methodological and disciplinary perspectives concerning the ethical issues arising from business (resources, production management, marketing, consumption, sustainability etc.). 1st lesson: Demands for obtaining the credit, basic principles of student’s independent work 2nd lesson: Introduction to the discipline, review of key literature sources 3rd lesson: Holistic definition of business 4th lesson: Holistic definition of ethics 5th lesson: Principles, anomalies and externalities 6th lesson: Exemplary cases 7th lesson: Discussion on current topics 8th lesson: International, religious and other factors 9th lesson: Test 10th lesson: Discussion on current topics 11th lesson: Presentation of seminar works 12th lesson: Repetition 13th lesson: Final test
- Literatura
- povinná literatura
- László Zsolnai (ed) (2015) The Spiritual Dimension of Business Ethics and Sustainability Management [1 ed.]. Springer International Publishing. 978-3-319-11676-1, 978-3-319-11677-8
- doporučená literatura
- Michael D'heur (ed.) (2015) CSR, Sustainability, Ethics & Governance Sustainable Value Chain Management: Delivering Sustainability Through the Core Business [1 ed.] Springer International Publishing. 978-3-319-12141-3, 978-3-319-12142-0
- René Schmidpeter, Christina Weidinger (auth.), Christina Weidinger, Franz Fischler, René Schmidpeter (eds.) (2014) Sustainable Entrepreneurship: Business Success through Sustainability [1 ed.]. CSR, Sustainability, Ethics & Governance. 978-3-642-38752-4,
- Michael K. Shaub, Robert L. Braun (auth.), Steven Mintz (eds.) (2014) Accounting for the Public Interest: Perspectives on Accountability, Professionalism and Role in Society [1 ed.]. Advances in Business Ethics Research 4. 978-94-007-7081-2, 978-94-007-7
- Domènec Melé, Martin Schlag (eds.) (2015) Humanism in Economics and Business: Perspectives of the Catholic Social Tradition [1 ed.], Issues in Business Ethics 43. Springer Netherlands. 978-94-017-9703-0, 978-94-017-9704-7
- Organizační formy výuky
- seminář
- Komplexní výukové metody
- kritické myšlení
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 Příprava na závěrečný test 20 20 essay 58 83 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 1 Celkem: 104 104 - Podmínky testu
- Demonstrate the capability for rational thought and critical thinking in ethical values. Meet other qualitative and quantitative demands.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2016/S_BSE