VŠTE:MAT_2 Matematika II - Informace o předmětu
MAT_2 Matematika II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2013
- Rozsah
- 2/2. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Petr Chládek, Ph.D. (cvičící)
RNDr. Jaroslav Krieg (cvičící)
RNDr. Milan Vacka (cvičící)
RNDr. Jana Vysoká, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Petr Chládek, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAT_2/D1: So 9. 3. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, So 6. 4. 12:00–13:30 B2, 13:40–15:10 B2, 15:15–16:45 B2, Ne 5. 5. 8:45–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 12:00–13:30 B2, J. Vysoká
MAT_2/K9: Ne 24. 3. 15:15–16:45 B1, 16:50–18:20 B1, 18:25–19:10 B1, So 6. 4. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, Ne 5. 5. 13:40–15:10 B1, 15:15–16:45 B1, 16:50–18:20 B1, J. Vysoká
MAT_2/P01: Čt 14:45–16:15 E1, J. Vysoká
MAT_2/S01: Čt 9:55–11:25 A4, J. Vysoká
MAT_2/S02: Čt 13:10–14:40 D616, J. Vysoká
MAT_2/S03: St 14:45–16:15 A6, P. Chládek
MAT_2/S04: St 16:20–17:50 D616, J. Vysoká
MAT_2/S05: Čt 8:15–9:45 A2, J. Vysoká
MAT_2/S06: Út 16:20–17:50 A5, J. Krieg - Předpoklady
- Student ovládá diferenciální počet funkcí jedné proměnné. Dále ovládá základy integrálního počtu - zná pojem primitivní funkce, rozdíl mezi určitým a neurčitým integrálem, metody výpočtu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Konstrukce staveb (program VŠTE, ST)
- Stavební management (program VŠTE, ST)
- Technologie dopravy a přepravy (program VŠTE, DTS)
- XStavební management (program VŠTE, ST)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je doplnění a zkompletování znalostí z integrálního počtu funkcí jedné proměnné, a to včetně aplikací pro výpočet obsahů ploch, objemů rotačních těles a délky křivek; dále pak pochopení a praktická schopnost řešení obyčejných diferenciálních rovnic 1.řádu a některých speciálních typů rovnic vyšších řádů. Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen: samostatně řešit integrální úlohy; řešit diferenciální rovnice; analyzovat a navrhovat postup řešení praktických problémů souvisejících s problematikou integrálního počtu.
- Osnova
- 1. Některé složitější neurčité integrály. 2. Rozklad racionálních funkcí na parciální zlomky. 3. Integrace racionálních funkcí. 4. Speciální substituce. 5. Výpočet objemu rotačního tělesa, určení délky křivky. 6. Obyčejné diferenciální rovnice 1.řádu, separace proměnných. 7. Homogenní a lineární rovnice 1.řádu. 8. Variace konstant, metoda integračního faktoru. 9. Bernoulliova diferenciální rovnice. 10. Jednoduché diferenciální rovnice 2.řádu. 11. Variace konstant pro rovnice vyšších řádů. 12. Lineární diferenciální rovnice s konstantními koeficienty. 13. Lineární diferenciální rovnice se speciální pravou stranou.
- Literatura
- doporučená literatura
- Charvát, J., Kelar, V., Šibrava, Z., Matematika 1, Sbírka příkladů, Česká technika - nakladatelství ČVUT, 2006, 1. vydání, 206 stran, ISBN 80-01-03323-6
- Bubeník, F., Matematika 2, Česká technika - nakladatelství ČVUT, 2006, 1. vydání, 172 strany, ISBN 80-01-03535-2
- MUSILOVÁ, Jana a Pavla MUSILOVÁ. Matematika I : pro porozumění i praxi : netradiční výklad tradičních témat vysokoškolské matematiky. 2., dopl. vyd. Brno: VUTIUM, 2009, 339 s. ISBN 978-80-214-3631-2. Obsah info
- KAŇKA, Miloš. Sbírka řešených příkladů z matematiky : pro studenty vysokých škol. Vyd. 1. Praha: Ekopress, 2009, 298 s. ISBN 978-80-86929-53-8. Obsah info
- CHARVÁT, Jura, Václav KELAR a Zdeněk ŠIBRAVA. Matematika 2 : sbírka příkladů. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství ČVUT, 2006, 206 s. ISBN 80-01-03537-9. Obsah info
- DEMIDOVIČ, Boris Pavlovič. Sbírka úloh a cvičení z matematické analýzy. 1. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2003, 460 s. ISBN 80-7200-587-1. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 52 115 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 15 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - ústní 5 %
zkouška - písemná 95 % - Podmínky testu
- Povinná docházka na seminářích je pro prezenční formu 70%. Ze zkouškového testu lze získat maximálně 120 bodů. Závěrečné hodnocení: F – méně než 30 bodů, X – (30 - 59) bodů, E – (60 - 68) bodů, D – (69 - 76) bodů, C – (77 - 85) bodů, B – (86 - 94) bodů, A – 95 a více bodů. Vyučující má právo v~případě nejasných a sporných výpočtů v~testu požadovat po studentovi vysvětlení v~rámci doplňující ústní zkoušky.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2013, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2013/MAT_2