AJP_2 Anglický jazyk první II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2013
Rozsah
0/4. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Robert Arthur Donaldson (cvičící)
Mgr. Věra Filipová (cvičící)
Mgr. Ivana Jílková (cvičící)
Mgr. Miroslav Kněz (cvičící)
Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
Mgr. Kristýna Lišková (cvičící)
Mgr. Helena Lustová (cvičící)
Ing. Eva Malá (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Kamila Tröstlová (cvičící)
Mgr. Alena Zelenková (cvičící)
Ing. Eva Simotová (pomocník)
Bc. Patrik Vinkler (pomocník)
Garance
Mgr. Kamila Tröstlová
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJP_2/CCV_1_P: Čt 11:35–13:05 A1, Čt 13:10–14:40 A1, M. Kněz
AJP_2/D1: So 9. 3. 13:40–15:10 B2, 15:15–16:45 B2, So 6. 4. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, So 4. 5. 12:00–13:30 B2, 13:40–15:10 B2, 15:15–16:45 B2, So 18. 5. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 12:00–13:30 B2, E. Malá
AJP_2/E1a: So 16. 3. 12:00–13:30 E1, 13:40–15:10 E1, So 13. 4. 16:50–18:20 E1, 18:25–19:55 E1, Ne 14. 4. 12:00–13:30 E1, 13:40–15:10 E1, So 27. 4. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, Ne 26. 5. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, E. Malá
AJP_2/E1b: So 16. 3. 12:00–13:30 A5, 13:40–15:10 A5, So 13. 4. 16:50–18:20 D616, 18:25–19:55 D616, Ne 14. 4. 12:00–13:30 D515, 13:40–15:10 D515, So 27. 4. 8:00–9:30 D515, 9:40–11:10 D515, Ne 26. 5. 8:00–9:30 D616, 9:40–11:10 D616, V. Filipová
AJP_2/K9: So 23. 3. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 12:00–13:30 B1, So 6. 4. 16:50–18:20 B1, 18:25–19:55 B1, Ne 21. 4. 15:15–16:45 B1, 16:50–18:20 B1, 18:25–19:55 B1, So 4. 5. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, A. Zelenková
AJP_2/S01: Po 11:35–13:05 A6, Pá 11:35–13:05 A6, V. Filipová
AJP_2/S02: Po 13:10–14:40 A4, St 11:35–13:05 A7, K. Tröstlová
AJP_2/S03: St 11:35–13:05 A6, Pá 14:45–16:15 A5, I. Jílková
AJP_2/S04: Po 14:45–16:15 D416, St 13:10–14:40 A7, K. Tröstlová
AJP_2/S05: Út 9:55–11:25 A6, Út 17:55–19:25 A6, K. Sidibe
AJP_2/S06: Út 11:35–13:05 A4, Čt 17:55–19:25 D516, K. Sidibe
AJP_2/S07: Út 16:20–17:50 A7, Čt 11:35–13:05 D516, K. Tröstlová
AJP_2/S08: St 14:45–16:15 D515, Čt 9:55–11:25 D415, K. Tröstlová
AJP_2/S09: St 16:20–17:50 D415, Čt 9:55–11:25 A6, I. Jílková
AJP_2/S10: Čt 14:45–16:15 A7, Pá 16:20–17:50 A2, I. Jílková
AJP_2/S11: Čt 16:20–17:50 A7, Pá 9:55–11:25 D416, K. Sidibe
AJP_2/S12: St 13:10–14:40 B4, St 14:45–16:15 B4, R. Donaldson
Předpoklady
VST VST
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalosti studenta předmětu na úroveň odpovídající stupni B1-(B2) Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám srozumitelné spisovné vstupní informace týkající se běžných témat, se kterými se pravidelně setkává ve škole, práci, volném čase, apod. Student zvládá většinu komunikačních situací, jež mohou nastat při cestování v oblasti, kde se hovoří anglickým jazykem. Absolvent předmětu je dále schopen napsat jednoduchý souvislý text na téma, které je mu blízké, nebo témata, která ho zajímají. Dokáže popsat své zážitky, sny, naděje a cíle a umí stručně vysvětlit a odůvodnit své názory a plány. V ústním a písemném projevu se mohou vyskytovat některé stylistické, lexikální či gramatické nepřestnosti, které však nebrání porozumění. Modul 2 Cílem je další postupný rozvoj komunikačních dovedností a sjednocení znalostí studujících na minimální úroveň B1 a vyšší podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Důraz je přitom kladen zejména na rozvoj dialogických kompetencí, na porozumění textům a na komunikační dovednosti spojené se schopností konverzovat na všeobecné téma.
Osnova
  • 1. Společenská konverzace, infinitiv, slovní přízvuk
  • 2. Gerundium, záliby, volný čas
  • 3. Nakupování, modální slovesa (have to, don't have to, must, mustn't), formální dopis
  • 4.Podmínkové věty - první podmínka, "matoucí" slovesa, výslovnost samohlásek
  • 5. Podmínkové věty - druhá podmínka, zvířata, přízvuk a rytmus
  • 6. Rozhodnutí, may, might (možnost), should, shouldn't, tvorba slov
  • 7. Strachy a fóbie, předpřítomný čas prostý + for, since
  • 8. Vazba Used to
  • 9. Rozdíl mezi předpřítomným časem a minulým prostým časem
  • 10. Trpný rod
  • 11. Popis budovy, složeniny something, anything, nothing, etc.
  • 12. Frázová slovesa, so/neither + pomocná slovesa, zdraví a životní styl
  • 13. Shrnutí látky • Slovesa • Zájmena • Větná skladba • Shrnutí slovesných časů • Shrnutí učiva (Lekce 5. - 8.)
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, C., KOENIG-LATHAM, C. SELIGSON, P. New English File Pre-intermediate, Oxford University Press 2007, 167 s. ISBN 0-19-438433-0
  • BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
    doporučená literatura
  • KOLEKTIV AUTORŮ, Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2008, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
    neurčeno
  • RYNDOVÁ, J., TOUFAROVÁ, O., MALÁ, E. Study Support English Language First II. VŠTE v Českých Budějovicích, 2010, 23s. ISBN 978-80-87278-54-3.
  • MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test4040
krátký ústní projev1010
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 50 %
závěrečný test 50 %
Podmínky testu
Napsat závěrečný test a prezentovat jeden ústní projev. Test se píše v~závěru semestru a má za úkol testovat jednotlivé dílčí jazykové dovednosti (psaní, poslech a čtení s~porozuměním). Ústní projev se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout 70% z~každé dílčí části. Je tedy nutné dosáhnout 70% úspěšnosti jak v~testu, tak v~ústní prezentaci.
Informace učitele
Student se aktivně podílí na výuce a plní dílčí úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva AJP_2 je 4.-8. lekce povinné literatury. Na seminářích se povoluje maximálně 7 absencí. Vyšší absence jsou posuzovány individuálně a budou omlouvány pouze výjimečně (nemoc, apod.) V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, ale pouze v případě, že test napsal alespoň na 30% (viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu nebo garant ve zkouškovém období téhož semestru. Uznání předmětu je možné pouze po předložení mezinárodního certifikátu min. na úrovni B1.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, léto 2023.