ACJ_3z Anglický jazyk III

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jitka Janoušková (cvičící)
Mgr. Bc. Gabriela Marková (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
Je doporučeno absolvování těchto předmětů: ACJ_1z a ACJ_2z (znalost jazyka na úrovni B1)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně angličtiny na stupni B1, rozšíření slovní zásoby a dosažení jazykových dovedností v souladu s deskriptorem úrovně B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Po absolvování předmětu studenti rozumí delším promluvám, dokáží sledovat výměnu názorů a zapojit se do diskuzí na obecná témata. Dále rozumí většině televizních a rozhlasových zpráv a pořadů a také novinovým a online článkům, které se zabývají současnými tématy. Mluví relativně plynule a jsou schopni se vyjadřovat k širokému okruhu témat.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni:
obsáhleji sdělovat své dotazy a vysvětlit dané problémy;
poskytnout konkrétní informace požadované v rozhovoru či konzultaci;
shrnout či vyjádřit (ústně nebo písemně) svůj názor na povídku, článek, diskusi či dokumentární pořad a podrobně odpovědět na další otázky;
provést připravený rozhovor, poslouchat a ověřit uvedené informace, ačkoliv může být občas nutné požádat o zopakování, pokud odpověď druhé osoby bude rychlá nebo delší;
popsat jak provádět různé činnosti a uvést podrobné pokyny;
si vyměňovat obsah nashromážděných věcných informací o známých (rutinních) a nevšedních záležitostí ve svém oboru či oblasti zájmu.
Osnova
  • Osnova předmětu:
  • 1. Jídlo a restaurace;
  • 2. Přítomný čas prostý a průběhový
  • 3. Dynamická (Akční) a stavová slovesa
  • 4. Rodina, rodiny v budoucnu
  • 5. Předpovědi
  • 6. Přídavná jména vyjadřující povahové vlastnosti;
  • 7. Budoucí časy
  • 8. Peníze;
  • 9. Předpřítomný čas vs. minulý čas
  • 10. Životní změny;
  • 11. Předpřítomný čas průběhový
  • 12. Silná a slabá přídavná jména
  • 13. Doprava a dopravní prostředky
  • 14. Stupňování přídavných jmen a příslovcí
  • 15. Stereotypy;
  • 16. Členy
  • 17. Úspěch a neúspěch
  • 18. Vazba be able to, slovesa can, could
  • 20. Vztažná zájmena
  • 21. Moderní způsoby, komunikace
  • 22. Modální slovesa pro vyjádření povinnosti
  • 23. Modální slovesa v minulém čase
  • 24. Pověry; minulé časy
  • 25. Přátelství, mezilidské vztahy
  • 26. Výrazy used to a usually
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, Christina. English file: Intermediate: Third edition. Student's book. Oxford University Press, 2013. ISBN 978019451975.
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380 s. ISBN 978-0-521-18906-4.
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení11
Příprava na průběžný test55
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2445
Příprava na závěrečný test2136
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční a kombinovaná forma studia

Závěrečný test = 70 % (0 - 70 bodů) a Průběžné hodnocení = 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícími seminárních skupin a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka dle deskriptoru úrovně B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (Průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a Závěrečný test maximálně 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení

30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.

Průběžné hodnocení studenti absolvují dle pokynů vyučujících seminárních skupin v průběhu semestru, Závěrečný test pak v papírové nebo elektronické formě na počítačích ve zkouškovém období. Podmínkou úspěšného splnění předmětu je aktivní účast studentů a plnění zadaných úkolů.

Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu příslušné seminární skupiny nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat Průběžné i Závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se koná v termínu domluveném s vyučujícím. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením semestru. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2018, léto 2019, zima 2019, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023.