ACJ_3z Anglický jazyk III

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2019
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_3z/D7: Ne 29. 9. 13:05–14:35 A5, 14:50–16:20 A5, Ne 6. 10. 13:05–14:35 A5, 14:50–16:20 A5, So 26. 10. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, So 30. 11. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, Ne 15. 12. 13:05–14:35 A5, L. Turinská
ACJ_3z/S01: Út 9:40–11:10 E5, Čt 13:05–14:35 E4, D. Raušer
ACJ_3z/S02: Út 13:05–14:35 D515, Čt 13:05–14:35 E5, P. Sádlo
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 70 ) && MAX_PREZENCNICH ( 70 )
doporučené absolvování a úspěšné zakončení těchto předmětů: ACJ_1 a ACJ_2 (znalost jazyka na úrovni B1)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření a prohloubení jazykových dovedností a znalostí z úrovně B1 na B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro cizí jazyky, osvojení si všeobecné slovní zásoby a dovedností v kategorii poslechu, čtení, konverzaci i písemném projevu. Po úspěšném absolvování předmětu studenti rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáží sledovat výměnu názorů a zapojit se do diskuze na obecné téma. Rozumí většině televizních zpráv a programů týkajících se aktuálních témat, článkům a zprávám zabývající se současnými problémy, rozumí textům současné prózy. Dokáží se účastnit rozhovoru plynule a spontánně, jsou schopni se srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti/ky schopni:
- obsáhleji sdělovat své dotazy a vysvětlit dané problémy;
- poskytnout konkrétní informace požadované v rozhovoru či konzultaci;
- shrnout či vyjádřit (ústně nebo písemně) svůj názor na povídku, článek, diskusi či dokumentární pořad a podrobně odpovědět na další otázky;
- provést připravený rozhovor, poslouchat a ověřit uvedené informace, ačkoliv může být občas nutné požádat o zopakování, pokud odpověď druhé osoby bude rychlá nebo delší;
- popsat jak provádět různé činnosti a uvést podrobné pokyny;
- s určitpu sebejistotou si vyměňovat obsah nashromažděných věcných informací o známých (rutinních) a nevšedních záležitostí ve svém oboru či oblasti zájmu.
Osnova
  • Osnova předmětu:
  • 1. Jídlo a restaurace;
  • 2. Sport;
  • 3. Rodina a osobnost;
  • 4. Peníze;
  • 5. Životní změny;
  • 6. Novodobé způsoby;
  • 7. Mobilní telefony, komunikační technologie;
  • 8. Popisování osob, první dojem;
  • 9. Pocity;
  • 10. Vzdělávání;
  • 11. Formální a neformální psaní;
  • 12. Přátelství a vztahy;
  • 13. Ústní pohovor.
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, Christina. New English file: Intermediate. Student's book. Oxford University Press, 2009. ISBN 9780194519106.
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380 s. ISBN 978-0-521-18906-4.
Organizační formy výuky
cvičení
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test1010
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2850
Příprava na závěrečný test1424
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
Pro denní i kombinované studium: Průběžné hodnocení 30 %
Pro denní i kombinované studium: Závěrečný test 70 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu pro studenty/ky denního i kombinovaného studia:

body za Průběžné hodnocení: možno získat 0 - 30 bodů;

body za Závěrečný test: možno získat 0 - 70 bodů;

započteno=pouze po dosažení bodového součtu z~Průběžného hodnocení a Závěrečného testu v~rozmezí 70 – 100 bodů;

možnost opakovat test: při dosažení bodového součtu v~rozmezí 30 - 69,99 bodů;

nezapočteno (a nelze opakovat test): 0 - 29,99 bodů.

Poznámka: Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B1+ (ne pouze z~učebnice). Předmět je možno uznat pouze na základě předložení platného certifikátu mezinárodně uznávané zkoušky minimálně na úrovni B2 nebo dokladu o~absolvování předmětu se shodnou anotací a osnovou.

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2018, léto 2019, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.