VŠTE:MAV Marketing Research - Course Information
MAV Marketing Research
Institute of Technology and Business in České Budějovicewinter 2011
- Extent and Intensity
- 1/1. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Department of Human Resource Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Timetable of Seminar Groups
- MAV/P01: each odd Thursday 9:55–11:25 B2, J. Stuchlý
MAV/S01: each odd Thursday 8:15–9:45 D216, J. Stuchlý
MAV/S02: each even Thursday 8:15–9:45 D216, J. Stuchlý
MAV/S03: each even Thursday 9:55–11:25 D316, J. Stuchlý - Prerequisites
- FORMA(P)
Ukončení (nebo alespoň souběžné zapsání) předmětu Statistika (STA) - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 100 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/100, only registered: 0/100 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Administration and Management (programme VŠTE, EM)
- Course objectives supported by learning outcomes
- The aim of the subject is to report basic pieces of knowledge of marketing research problem, clearing up appropriate proceedings, methods and techniques and especially learning of statistics processing, presentation and final report of marketing research acceptance
- Syllabus
- 1.Úvod, základní pojmy marketingového výzkumu (MV) a metody šetření (marketing a marketingový výzkum, marketingový informační systém, metody výběrových šetření, určování optimální velikosti vzorku)
- 2.Přípravný proces MV a práce s daty (projekt výzkumu, kvantitativní a kvalitativní výzkum, etický kodex MV, proces MV, přípravná fáze MV, cíl výzkumu, zdroje dat, sekundární data, agenturní výzkum, primární data, metody sběru primárních dat, metody dotazování, dotazník, třídění otázek používaných v dotazníku, struktura a formální úprava dotazníku, škály)
- 3.Realizace výzkumu a základní analýza dat v MV (fáze realizace výzkumu, sběr dat, kontrola a zpracování dat, použití výpočetních a grafických metod popisné statistiky, statistické výpočty v Excelu, typy proměnných a výpočet jejich číselných charakteristik, metody statistická indukce, bodové a intervalové odhady)
- 4.Testování hypotéz a analýzy závislostí proměnných v MV (jednovýběrové dvouvýběrové a vícevýběrové testy, závislost dvou kvalitativních proměnných, závislost numerické proměnné na kvalitativní, závislost dvou numerických proměnných, regresní přímka, korelační analýza - nácvik těchto analýz v seminární práci)
- 5.Vícerozměrné závislosti, organizace MV a zpracování závěrečné zprávy (vícerozměrné závislosti, organizace MV, zpracování závěrečné zprávy MV - zpracování seminární práce)
- 6.Použití vícerozměrných metod a prezentace MV (možnosti využití vícerozměrných statistických metod, metody, v kterých lze odlišit směr závislosti, conjointní analýza, metody, v kterých nelze rozlišit směr závislosti, ústní a písemná prezentace závěrečné zprávy MV formou prezentace seminární práce)
- Literature
- required literature
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- recommended literature
- ŘEZANKOVÁ, H.-.LÖSTER, T. Úvod do statistiky. VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomi-ca, ISBN 978-80-245-1514-4
- PECÁKOVÁ, I. Statistické aspekty terénních průzkumů I. Skripta VŠE Praha 1995, ISBN 80-7079-737-1
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-249-9
- HINDLS, R. a kol. Statistika pro ekonomy. Professional Publishing 2007, ISBN 978-80-86946-43-6
- Forms of Teaching
- Lecture
Exercise
Consultation - Teaching Methods
- Frontal Teaching
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Presentations in Power Point with the use of hypertextual references
Seminars in computer classroom with the use of Excel and the R system, final test on PC
Presentation in a computer classroom
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for the Mid-term Test 3 3 Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 6 34 Preparation for the Final Test 3 3 preparation and presentation of the essay 2 2 collection of data for questionnaires and its transcription to Excel 5 Processing the data to the seminar work 7 Attendance on Lectures 13 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 13 10 Total: 52 52 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Test – mid-term 15 %
Test – final 15 %
Presentation 5 %
Seminary Work 65 % - Exam conditions
- The exam consists of the presentation of a seminar work. The evaluation will include two tests (mid-term and final). Mid-term test is theoretical and final test is practical (based on processing of a research report). Exam evaluation: A ....... 95-100 % of points B ....... 85-94 % of points C ....... 75-84 % of points D ....... 65-74 % of points E ....... 55-64 % of points Fx ....... 35-54 % of points F ....... less than 35 % of points (tests with less than 50%, students may improve their results during the exam period)
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (winter 2011, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/winter2011/MAV