MAV Marketing Research

Institute of Technology and Business in České Budějovice
Summer 2010
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Department of Human Resource Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Timetable
Thu 11:25–12:55 D215
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 50 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/50, only registered: 0/50
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives supported by learning outcomes
Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky a zejména se naučit statistiky zpracovávat, prezentovat a využívat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu
Syllabus
  • - 1. Plán seminářů a organizace práce na seminářích, podmínky na udělení zápočtu. Rozdělení studentů do skupin, příprava dotazníků a zadání semestrální práce - 2. Úvod do MAV, základní pojmy, metody šetření - 3. Vztah marketingového výzkumu a marketingového řízení, určování optimálního rozsahu výběru - 4. Marketingový informační systém, sběr dat a jejich pořízení, škálování - 5 Definice výzkumného problému, určení hypotézy a stanovení cílů, statistické zpracování primárních dat - 6. Tvorba dotazníku, statistický popis rozdělení četností a odpovídající číselné charakteristiky - 7. Test č.1, zobecňování výběrových výsledků na základní soubor - 8. Další analýza dat, základní statistické testy - 9. Práce konkrétní marketingové agentury, popis závislostí a jejich zobecňování na základní soubor - 10 Zpracování závěrečné zprávy, použití vícerozměrných statistických metod - 11. Prezentace výsledku marketingového výzkumu, analýza preferencí a shluková analýza - 12. Test č.2, konzultace k prezentacím - 13. Prezentace semestrálních prací
Literature
    required literature
  • Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
  • PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
    recommended literature
  • KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
Forms of Teaching
Lecture
Exercise
Consultation
Teaching Methods
Frontal Teaching
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Presentations in Power Point with the use of hypertextual references
Seminars in computer classroom with the use of Excel and the R system, final test on PC
Presentation in a computer classroom
Student Workload
ActivitiesNumber of Hours of Study Workload
Daily StudyCombined Study
Preparation for the Mid-term Test33
Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial634
Preparation for the Final Test33
preparation and presentation of the essay22
collection of data for questionnaires and its transcription to Excel5 
Processing the data to the seminar work7 
Attendance on Lectures13 
Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion1310
Total:5252
Assessment Methods and Assesment Rate
Test – mid-term 15 %
Test – final 15 %
Presentation 5 %
Seminary Work 65 %
Exam conditions
The exam consists of the presentation of a seminar work. The evaluation will include two tests (mid-term and final). Mid-term test is theoretical and final test is practical (based on processing of a research report). Exam evaluation: A ....... 95-100 % of points B ....... 85-94 % of points C ....... 75-84 % of points D ....... 65-74 % of points E ....... 55-64 % of points Fx ....... 35-54 % of points F ....... less than 35 % of points (tests with less than 50%, students may improve their results during the exam period)
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Winter 2008, Winter 2009, Winter 2010, summer 2011, winter 2011, summer 2012, winter 2012, summer 2013, winter 2013, summer 2014, winter 2014, summer 2015, winter 2015.
  • Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2010/MAV