VŠTE:MAV Marketing Research - Course Information
MAV Marketing Research
Institute of Technology and Business in České BudějoviceSummer 2010
- Extent and Intensity
- 0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Department of Human Resource Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Timetable
- Thu 11:25–12:55 D215
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 50 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/50, only registered: 0/50 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Administration and Management (programme VŠTE, EM)
- Course objectives supported by learning outcomes
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky a zejména se naučit statistiky zpracovávat, prezentovat a využívat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu
- Syllabus
- - 1. Plán seminářů a organizace práce na seminářích, podmínky na udělení zápočtu. Rozdělení studentů do skupin, příprava dotazníků a zadání semestrální práce - 2. Úvod do MAV, základní pojmy, metody šetření - 3. Vztah marketingového výzkumu a marketingového řízení, určování optimálního rozsahu výběru - 4. Marketingový informační systém, sběr dat a jejich pořízení, škálování - 5 Definice výzkumného problému, určení hypotézy a stanovení cílů, statistické zpracování primárních dat - 6. Tvorba dotazníku, statistický popis rozdělení četností a odpovídající číselné charakteristiky - 7. Test č.1, zobecňování výběrových výsledků na základní soubor - 8. Další analýza dat, základní statistické testy - 9. Práce konkrétní marketingové agentury, popis závislostí a jejich zobecňování na základní soubor - 10 Zpracování závěrečné zprávy, použití vícerozměrných statistických metod - 11. Prezentace výsledku marketingového výzkumu, analýza preferencí a shluková analýza - 12. Test č.2, konzultace k prezentacím - 13. Prezentace semestrálních prací
- Literature
- required literature
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- recommended literature
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- Forms of Teaching
- Lecture
Exercise
Consultation - Teaching Methods
- Frontal Teaching
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Presentations in Power Point with the use of hypertextual references
Seminars in computer classroom with the use of Excel and the R system, final test on PC
Presentation in a computer classroom
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for the Mid-term Test 3 3 Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 6 34 Preparation for the Final Test 3 3 preparation and presentation of the essay 2 2 collection of data for questionnaires and its transcription to Excel 5 Processing the data to the seminar work 7 Attendance on Lectures 13 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 13 10 Total: 52 52 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Test – mid-term 15 %
Test – final 15 %
Presentation 5 %
Seminary Work 65 % - Exam conditions
- The exam consists of the presentation of a seminar work. The evaluation will include two tests (mid-term and final). Mid-term test is theoretical and final test is practical (based on processing of a research report). Exam evaluation: A ....... 95-100 % of points B ....... 85-94 % of points C ....... 75-84 % of points D ....... 65-74 % of points E ....... 55-64 % of points Fx ....... 35-54 % of points F ....... less than 35 % of points (tests with less than 50%, students may improve their results during the exam period)
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
- Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2010/MAV