MAV Marketing Research

Institute of Technology and Business in České Budějovice
Summer 2008
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D. (lecturer)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (lecturer)
Guaranteed by
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
Podmínky o Projekt na zadané/zvolené téma o Prezentace o Písemný test s možností ústní obhajoby Stručná anotace předmětu Cílem předmětu je pochopení role marketingového výzkumu a jeho metod, získání vědomostí z oblasti průzkumu jak spotřebitelského a průmyslového trhu, tak i empirického výzkumu a osvojení dovedností nezbytných k praktickému využití metod a nástrojů marketingového výzkumu v praxi. Tematické okruhy o Informační soustava a marketingový výzkum o Sekundární a primární výzkum, omezení jejich využití o Kvantitativní výzkum a jeho metody - dotazování (anketa, dotazník), pozorování, rozhovor, panel, experiment, konjunkturní test o Aplikace matematicko - statistických metod (regrese, korelace, výběrové zjišťování, bodový odhad, faktorová analýza aj.) o Specifické aplikace marketingového výzkumu o Propagační výzkum a měření účinnosti propagace o Cenový výzkum o Výzkum a průzkum trhu pro nové výrobky o Výzkum a analýza odbytových cest o Segmentační výzkum o Výběr marketingové agentury o Marketingový výzkum ve službách o Konjunkturální průzkumy - etika a kodex marketingového průzkumu o Marketingové průzkumy prostřednictvím internetu
Forms of Teaching
Lecture
Exercise
Consultation
Teaching Methods
Frontal Teaching
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Presentations in Power Point with the use of hypertextual references
Seminars in computer classroom with the use of Excel and the R system, final test on PC
Presentation in a computer classroom
Student Workload
ActivitiesNumber of Hours of Study Workload
Daily StudyCombined Study
Preparation for the Mid-term Test33
Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial634
Preparation for the Final Test33
preparation and presentation of the essay22
collection of data for questionnaires and its transcription to Excel5 
Processing the data to the seminar work7 
Attendance on Lectures13 
Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion1310
Total:5252
Assessment Methods and Assesment Rate
Test – mid-term 15 %
Test – final 15 %
Presentation 5 %
Seminary Work 65 %
Exam conditions
The exam consists of the presentation of a seminar work. The evaluation will include two tests (mid-term and final). Mid-term test is theoretical and final test is practical (based on processing of a research report). Exam evaluation: A ....... 95-100 % of points B ....... 85-94 % of points C ....... 75-84 % of points D ....... 65-74 % of points E ....... 55-64 % of points Fx ....... 35-54 % of points F ....... less than 35 % of points (tests with less than 50%, students may improve their results during the exam period)
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, summer 2011, winter 2011, summer 2012, winter 2012, summer 2013, winter 2013, summer 2014, winter 2014, summer 2015, winter 2015.
  • Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2008/MAV