VŠTE:MAV Marketing Research - Course Information
MAV Marketing Research
Institute of Technology and Business in České BudějoviceSummer 2008
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D. (lecturer)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (lecturer) - Guaranteed by
- Institute of Technology and Business in České Budějovice
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
- Podmínky o Projekt na zadané/zvolené téma o Prezentace o Písemný test s možností ústní obhajoby Stručná anotace předmětu Cílem předmětu je pochopení role marketingového výzkumu a jeho metod, získání vědomostí z oblasti průzkumu jak spotřebitelského a průmyslového trhu, tak i empirického výzkumu a osvojení dovedností nezbytných k praktickému využití metod a nástrojů marketingového výzkumu v praxi. Tematické okruhy o Informační soustava a marketingový výzkum o Sekundární a primární výzkum, omezení jejich využití o Kvantitativní výzkum a jeho metody - dotazování (anketa, dotazník), pozorování, rozhovor, panel, experiment, konjunkturní test o Aplikace matematicko - statistických metod (regrese, korelace, výběrové zjišťování, bodový odhad, faktorová analýza aj.) o Specifické aplikace marketingového výzkumu o Propagační výzkum a měření účinnosti propagace o Cenový výzkum o Výzkum a průzkum trhu pro nové výrobky o Výzkum a analýza odbytových cest o Segmentační výzkum o Výběr marketingové agentury o Marketingový výzkum ve službách o Konjunkturální průzkumy - etika a kodex marketingového průzkumu o Marketingové průzkumy prostřednictvím internetu
- Forms of Teaching
- Lecture
Exercise
Consultation - Teaching Methods
- Frontal Teaching
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Presentations in Power Point with the use of hypertextual references
Seminars in computer classroom with the use of Excel and the R system, final test on PC
Presentation in a computer classroom
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for the Mid-term Test 3 3 Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 6 34 Preparation for the Final Test 3 3 preparation and presentation of the essay 2 2 collection of data for questionnaires and its transcription to Excel 5 Processing the data to the seminar work 7 Attendance on Lectures 13 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 13 10 Total: 52 52 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Test – mid-term 15 %
Test – final 15 %
Presentation 5 %
Seminary Work 65 % - Exam conditions
- The exam consists of the presentation of a seminar work. The evaluation will include two tests (mid-term and final). Mid-term test is theoretical and final test is practical (based on processing of a research report). Exam evaluation: A ....... 95-100 % of points B ....... 85-94 % of points C ....... 75-84 % of points D ....... 65-74 % of points E ....... 55-64 % of points Fx ....... 35-54 % of points F ....... less than 35 % of points (tests with less than 50%, students may improve their results during the exam period)
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
The course is taught every week.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2008/MAV