MAR Marketing

Institute of Technology and Business in České Budějovice
Winter 2008
Extent and Intensity
0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Ladislav Šolc, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
Podmínky o Zpracování libovolně zvoleného reklamního prostředku o Písemný test - s možností ústní obhajoby Stručná anotace předmětu Cílem předmětu je, aby student pochopil, že jasně definovaná marketingová filozofie, důkladná znalost trhu, organizace podřízená marketingové strategii, dostatečný předstih v rozhodování a důsledná finanční měřitelnost efektivnosti marketingových aktivit jsou základními pilíři fungování úspěšné firmy. Předmět je zaměřen na pochopení principů důležitých pro marketingové řízení firmy -- naučit studenty prakticky přistupovat k řešení problematiky sestavení marketingového plánu, jeho realizace a hodnocení. Student absolvováním tohoto předmětu by měl umět využívat analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy, zvolit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s efektivním využitím příslušných marketingových nástrojů. Tematické okruhy seminářů o Základní pojetí marketingu o Principy marketingového řízení o Marketingové prostředí -marketingový plán a jeho komponenty o Kupní chování zákazníků o Marketingový výzkum o Marketingový mix o Výrobek - charakteristika, struktura, životní cyklus, podnikatelské hodnocení, inovace o Distribuce - třídění distribučních institucí, fyzická distribuce, druhy dopravy o Cena - faktory ovlivňující její výši, metody tvorby cen, cenové strategie, bod zvratu, exportní ceny, pravidla pro cenové změny o Marketingová komunikace - komunikační mix o Faktory a etapy rozvoje internacionálního marketingu o Selekce zahraničního trhu o Internacionální marketingový mix o Aktuální marketingové trendy
Forms of Teaching
Lecture
Teaching Methods
Frontal Teaching
Critical Thinking
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Teaching Supported by Multimedia Technologies
Student Workload
ActivitiesNumber of Hours of Study Workload
Daily StudyCombined Study
Preparation for the written exam2121
Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 16
active participation in lessons55
Attendance on Lectures26 
Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 10
Total:5252
Assessment Methods and Assesment Rate
Exam – written 90 %
active participation in lessons 10 %
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, summer 2011, winter 2011, summer 2012, winter 2012, summer 2013, winter 2013, summer 2014, winter 2014, summer 2015, winter 2015, Summer 2016.
  • Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/winter2008/MAR