VŠTE:MAR Marketing - Course Information
MAR Marketing
Institute of Technology and Business in České BudějoviceSummer 2008
- Extent and Intensity
- 0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D. (lecturer)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (lecturer) - Guaranteed by
- Institute of Technology and Business in České Budějovice
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
- Podmínky o Zpracování libovolně zvoleného reklamního prostředku o Písemný test - s možností ústní obhajoby Stručná anotace předmětu Cílem předmětu je, aby student pochopil, že jasně definovaná marketingová filozofie, důkladná znalost trhu, organizace podřízená marketingové strategii, dostatečný předstih v rozhodování a důsledná finanční měřitelnost efektivnosti marketingových aktivit jsou základními pilíři fungování úspěšné firmy. Předmět je zaměřen na pochopení principů důležitých pro marketingové řízení firmy -- naučit studenty prakticky přistupovat k řešení problematiky sestavení marketingového plánu, jeho realizace a hodnocení. Student absolvováním tohoto předmětu by měl umět využívat analytické metody ke stanovení výchozí pozice firmy, zvolit nejvhodnější strategii pro dosažení vytčených firemních cílů a realizovat jí v praxi s efektivním využitím příslušných marketingových nástrojů. Tematické okruhy seminářů o Základní pojetí marketingu o Principy marketingového řízení o Marketingové prostředí -marketingový plán a jeho komponenty o Kupní chování zákazníků o Marketingový výzkum o Marketingový mix o Výrobek - charakteristika, struktura, životní cyklus, podnikatelské hodnocení, inovace o Distribuce - třídění distribučních institucí, fyzická distribuce, druhy dopravy o Cena - faktory ovlivňující její výši, metody tvorby cen, cenové strategie, bod zvratu, exportní ceny, pravidla pro cenové změny o Marketingová komunikace - komunikační mix o Faktory a etapy rozvoje internacionálního marketingu o Selekce zahraničního trhu o Internacionální marketingový mix o Aktuální marketingové trendy
- Forms of Teaching
- Lecture
- Teaching Methods
- Frontal Teaching
Critical Thinking
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Teaching Supported by Multimedia Technologies
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for the written exam 21 21 Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 16 active participation in lessons 5 5 Attendance on Lectures 26 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 10 Total: 52 52 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Exam – written 90 %
active participation in lessons 10 %
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Summer 2008, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2008/MAR