Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{44363, author = {Sládková, Věra and Artemov, Andrej}, article_location = {České Budějovice}, article_number = {1}, keywords = {pun; lexical priming; relexicalisation; reworking; lexical cascading; homonymy}, language = {cze}, issn = {1214-4967}, journal = {Auspicia}, title = {INTERPRETACE KALAMBÚRU V REKLAMNÍM DISKURSU}, volume = {15}, year = {2018} }
TY - JOUR ID - 44363 AU - Sládková, Věra - Artemov, Andrej PY - 2018 TI - INTERPRETACE KALAMBÚRU V REKLAMNÍM DISKURSU JF - Auspicia VL - 15 IS - 1 SP - 32-53 EP - 32-53 PB - VŠERS SN - 12144967 KW - pun KW - lexical priming KW - relexicalisation KW - reworking KW - lexical cascading KW - homonymy N2 - Tato studie popisuje procesy, na nichž je založena interpretace kalambúru v českém reklamním diskursu a porovnává případy kalambúru zaznamenané Čmejrkovou (2000) s těmi relativně nedávnými. Bylo zjištěno, že starší kalambúry byly v převážné většině založené na procesu rekonstrukce, nebo spoléhaly na relelxikalizaci založenou na jednom homonymním slově či idiomu. Současná popularita kalambúru se přičítá tendenci využívat několik psycholingvistických jevů a vzájemně je kombinovat, třebaže cílem je vznik jen jednoho kalambúru. Relexikalizace, jako převládající proces v současných kalambúrech, je silně podporována lexikální kaskádou, novým fenoménem, který je schopen vstupovat do paradigmatických a syntagmatických vztahů uvnitř reklamního sloganu, a může působit společně s procesem rekonstrukce, aby došlo k umocnění požadovaného efektu. ER -
SLÁDKOVÁ, Věra a Andrej ARTEMOV. INTERPRETACE KALAMBÚRU V~REKLAMNÍM DISKURSU. \textit{Auspicia}. České Budějovice: VŠERS, roč.~15, č.~1, s.~32-53. ISSN~1214-4967. 2018.
|