2017
INTERNET AS THE FACTOR OF INFLUENCE ON THE STRUCTURE OF LINGUISTIC IDENTITY OF STUDENTS OF TECHNICAL FIELDS OF STUDY IN COMPARATIVE RETROSPECTION
KUSHCH, Oleksandr a Andrej ARTEMOVZákladní údaje
Originální název
INTERNET AS THE FACTOR OF INFLUENCE ON THE STRUCTURE OF LINGUISTIC IDENTITY OF STUDENTS OF TECHNICAL FIELDS OF STUDY IN COMPARATIVE RETROSPECTION
Název česky
Internet jako faktor vlivu na strukturu jazykové osobnosti studentů technických oborů při komparativní retrospekci
Autoři
KUSHCH, Oleksandr a Andrej ARTEMOV
Vydání
Caracteres, Salamanca, Editorial Delirio, 2017, 2254-4496
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Španělsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
internet; jazyková osobnost studenta; úrovně jazykové osobnosti; verbálně sémantická úroveň; ruština; čeština
Klíčová slova anglicky
Internet; language identity; verbal semantic levels; Russian language; Czech language
Změněno: 18. 4. 2018 08:02, Mgr. Eva Hynešová
V originále
The article deals with the Internet influence on the thinking of today's students and the formation of verbal-semantic level of the language personality structure. In comparative retrospective, linguistic elements of the zero model of language personality are presented. The linguistic personality is interpreted by the authors as a layer model consisting of three levels, each of which changes the effects of the overall content of the given language person. The students are expected to start the 21st century by being inevitably influenced by various electronic technologies, especially the Internet. The research was conducted on particular groups of international students.
Česky
Příspěvek se věnuje otázkám vlivu sítě Internet na myšlení současných studentů a formování verbálně-sémantické úrovně (VSÚ) ve struktuře jazykové osobnosti. Metodou komparativní retrospekce se reprezentují lingvistické prvky v nulové úrovni (VSÚ) modelu jazykové osobnosti. Autoři článku popisují jazykovou osobnost jako tříúrovňový model. Změny v rámci každé úrovně ovlivňují celkový obsah jazykové osobnosti. Předpokládá se, že se na začátku 21. století studenti vysokých škol nachází pod vlivem elektronických technologií, které se především šíří prostřednictvím internetu. V příspěvku se rozebírají příklady zkoumání jazykových osobností založené na skupinách vysokoškolských studentů z různých zemí.