KMECOVÁ, Iveta and Radka VANÍČKOVÁ. Motivace jako rozhodující determinant na zvýšení efektivnosti výučby (Motivation as a Crucial Determinant of Increasing the Teaching Effeciency). In MVVTP 2014. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus. p. 46-49. ISBN 978-80-7435-384-0. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivace jako rozhodující determinant na zvýšení efektivnosti výučby
Name in Czech Motivace jako rozhodující determinant na zvýšení efektivnosti výuky
Name (in English) Motivation as a Crucial Determinant of Increasing the Teaching Effeciency
Authors KMECOVÁ, Iveta and Radka VANÍČKOVÁ.
Edition 1. vyd. Hradec Králové, MVVTP 2014, p. 46-49, 4 pp. 2014.
Publisher Gaudeamus
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7435-384-0
ISSN 1214-0554
Keywords (in Czech) motivace a učení; motivační faktory; výkonnost výchovně vzdělávacího procesu
Keywords in English motivation and learning; motivational factors; effeciency of educational process
Tags KCRM6, KDO, KEM2, MAD, PCM, PRI_1, PRI_2-část Personalistika, PRI_2a
Changed by Changed by: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D., MBA, učo 15363. Changed: 30/8/2014 19:19.
Abstract
V našom príspevku predkladáme názory a postoje žiakov strednej školy k úrovni motivácie, motivačných faktorov, ktoré pozitívne ovplyvňujú proces učenia sa. Zdôrazňujeme postavenie učiteľa ako inovátora zmien, ktorý bude žiakov motivovať dobrým výberom vyučovacej metódy a pod. Záver príspevku tvoria odporúčania na zlepšenie motivácie v procese učenia sa.
Abstract (in Czech)
V našem příspěvku předkládáme názory a postoje žáků střední školy k úrovni motivace, motivačních faktorů, které pozitivně ovlivňují proces učení. Zdůrazňujeme postavení učitele jako inovátora změn, který bude žáků motivovat dobrým výběrem vyučovací metody a pod. Závěr příspěvku tvoří doporučení ke zlepšení motivace v procesu učení se.
Abstract (in English)
In this paper we show students opinions and attitudes of the secondary school to the level of motivation, motivational factors that positively influence the learning process. We emphasize the position of teacher as innovator of changes that will motivate students to optimal teaching methods etc. Finally, the contribution consists of recommendations to improve motivation in the learning process.
PrintDisplayed: 19/4/2024 14:28