STRAKOVÁ, Jarmila and Jan VÁCHAL. Využití metod strategického managementu v projektové výuce (The use of methods of strategic management in project teaching). In Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. nestránkováno, 8 pp. ISBN 978-80-7468-053-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití metod strategického managementu v projektové výuce
Name (in English) The use of methods of strategic management in project teaching
Authors STRAKOVÁ, Jarmila and Jan VÁCHAL.
Edition České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 8 pp. 2012.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7468-053-3
Keywords (in Czech) strategický management; projektová výuka; přímá forma výuky
Keywords in English strategic management; project teaching; direct form of teaching
Tags KEM2, STM
Links CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Changed by Changed by: Jiřina Hřebečková, učo 8397. Changed: 11/2/2013 15:40.
Abstract
Příspěvek je zaměřen na poznatky z implementace projektové výuky v odborném předmětu Strategický management. V první části příspěvku je provedena stručná charakteristika projektové výuky z hlediska obsahu, formy i vlastního pedagogického procesu, v druhé části jsou uvedeny zkušenosti při jejím vlastním zabezpečení. Specifikovány jsou přednosti i rizika u této progresivní výukové metody, kodifikovány jsou základní předpoklady při jejím uplatňování, jak z hlediska organizačního, tak i materiálního zabezpečení. V závěru příspěvku je provedena komparace klasické přímé výuky studentů s projektovou výukou.
Abstract (in English)
Paper is focused on findings from the implementation of project teaching in specialized subject Strategic Management. In the first part of the article is a brief description of the project method in terms of content, form and the pedagogical process, in the second part is described the experience in its arranging. The advantages and risks in this progressive teaching methods are specified, the basic assumptions in its applying are codified in both terms of organization and material arrangement. In the conclusion, the comparison of traditional direct teaching of students with project based learning is made.
PrintDisplayed: 24/4/2024 22:08