ŠOLC, Ladislav. Vývoj v řízení pohledávek a nové trendy. In Nové trendy 2012 : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference. 1. vyd. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo s.r.o. s. 252-258. ISBN 978-80-87314-29-6. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vývoj v řízení pohledávek a nové trendy
Název anglicky New trends in the debt management
Autoři ŠOLC, Ladislav.
Vydání 1. vyd. Znojmo, Nové trendy 2012 : sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference, od s. 252-258, 7 s. 2012.
Nakladatel Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo s.r.o.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-87314-29-6
Klíčová slova česky pohledávka; prodej; obchodní úvěr; podnikatelský subjekt; nabídka; poptávka; upomínka; soud
Klíčová slova anglicky receivable; sales; business credit; business entity; supply; demand; reminder; court
Štítky KEM7, PEK_2
Změnil Změnil: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Změněno: 29. 11. 2012 16:55.
Anotace
Po přechodu od centrálně plánované ekonomiky k ekonomice tržní nastal v Československu, později v České republice obrovský rozmach podnikatelských aktivit. Zpočátku bylo na trhu mnoho nového prostoru pro expanzi všech podnikatelských subjektů. Později, spolu se zmenšujícím se volným prostorem na trhu, zesiloval konkurenční boj mezi firmami. Začala se postupně čím dál více uplatňovat převaha nabídky nad poptávkou a zákazníci, odběratelé, začali této situace stále větší mírou využívat. Konkurence přinutila dodavatele, aby část období své odběratele úvěrovali. Pro dodavatele obchodní úvěr znamená pohledávku, pro zákazníka – odběratele závazek, který by měl nejpozději v dohodnutém termínu splatit. Prodej na obchodní úvěr by měl být za normálních okolností hnacím motorem ekonomické aktivity. Měl by podnikům pomáhat rozvíjet jejich obchody, přivádět nové, větší zákazníky, zvětšovat obrat a umožňovat lepší využití jejich majetku. Ale zhoršená platební morálka nebo dokonce platební neschopnost přináší podnikům spíše problémy. Naše ekonomické prostředí se bohužel vyznačuje častou platební neschopností a nespolehlivostí podnikatelských subjektů. Pohledávky podniků, u nichž dlužník nedodržel sjednané platební podmínky, potom ztrácejí některé znaky aktiv. Stává se, že dlužník zaplatí až dlouho po době splatnosti, či zaplatí jen část svého dluhu, nebo nezaplatí nikdy.
Anotace anglicky
After the transition from a centrally planned economy to a market economy occurred in Czechoslovakia and later the Czech Republic, a huge expansion of business activities. Initially the market many new space for expansion of all business entities. Later, together with a shrinking free space on the market, intensified competition among companies began to gradually apply more and more excess supply over demand and customers, buyers, this situation began to increasingly higher levels of use. Competition has forced suppliers to their customers the part of their period were lending by business loans. For suppliers this means the amount receivable for the customer - customer commitment, which should be no later than the agreed date repay. Sales on credit should normally be the driving force of economic activity. He would help enterprises to develop their businesses, bringing a new, larger customers, increase sales and allow better use of their property. But lower payment morale or even insolvency brings businesses more problems. Our economic environment is unfortunately characterized by frequent unreliability of insolvency and business entities. Receivables from companies in which the debtor has not complied with the agreed payment terms, then they lose some of the characteristics of assets. It happens that the borrower pays only long overdue, or pays only part of his debt or pays never.
VytisknoutZobrazeno: 16. 4. 2024 16:06