MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu. In Hana Vojáčková. KONKURENCE 2011. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava. s. 153-162. ISBN 978-80-87035-36-8. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu
Název anglicky Private labels - means of competitor's contest in retail
Autoři MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ.
Vydání 1. vyd. Jihlava, KONKURENCE 2011, od s. 153-162, 10 s. 2011.
Nakladatel Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN 978-80-87035-36-8
Klíčová slova česky Privátní značka; maloobchod; spotřebitel
Klíčová slova anglicky Private labels; retail; consumer
Štítky KCRM2
Změnil Změnila: Věra Kostková, učo 6173. Změněno: 15. 9. 2011 10:00.
Anotace
Privátní neboli maloobchodní značky jsou v současné době významným faktorem konkurenceschopnosti obchodu. Jedná se o značky výrobků, které jsou produkovány a nabízeny maloobchodem pod jeho vlastním jménem či značkou. Sortiment maloobchodních značek je velice obsáhlý a zahrnuje produkty denní spotřeby od potravin přes kosmetiku aţ po běţné léky. Dříve byly poziciovány především jako nízkonákladová alternativa značek národních či mezinárodních, v současné době jim však konkurují jako “standardní nebo prémiové” privátní značky. Cílem příspěvku je analyzovat a diskutovat vztah českých spotřebitelů k těmto privátním značkám.
Anotace anglicky
Private label brands are typically those manufactured or provided by one company for offer under retail company's brand. Private label goods and services are available in a wide range of industries from food to cosmetics to health care. They used to be often positioned as lower cost alternatives to national or international brands, although recently many private label brands have been positioned as "standard or premium" brands to compete with existing "name" brands. The main goal of the contribution is to analyse and discuss Czech consumers' apprehension of private labels.
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 10:04