MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ. Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu (Private labels - means of competitor's contest in retail). In Hana Vojáčková. KONKURENCE 2011. 1. vyd. Jihlava: Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2011, p. 153-162. ISBN 978-80-87035-36-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Privátní značka - nástroj konkurenčního soupeření maloobchodu
Name (in English) Private labels - means of competitor's contest in retail
Authors MULAČOVÁ, Věra and Petr MULAČ.
Edition 1. vyd. Jihlava, KONKURENCE 2011, p. 153-162, 10 pp. 2011.
Publisher Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-87035-36-8
Keywords (in Czech) Privátní značka; maloobchod; spotřebitel
Keywords in English Private labels; retail; consumer
Tags KCRM2
Changed by Changed by: Věra Kostková, učo 6173. Changed: 15/9/2011 10:00.
Abstract
Privátní neboli maloobchodní značky jsou v současné době významným faktorem konkurenceschopnosti obchodu. Jedná se o značky výrobků, které jsou produkovány a nabízeny maloobchodem pod jeho vlastním jménem či značkou. Sortiment maloobchodních značek je velice obsáhlý a zahrnuje produkty denní spotřeby od potravin přes kosmetiku aţ po běţné léky. Dříve byly poziciovány především jako nízkonákladová alternativa značek národních či mezinárodních, v současné době jim však konkurují jako “standardní nebo prémiové” privátní značky. Cílem příspěvku je analyzovat a diskutovat vztah českých spotřebitelů k těmto privátním značkám.
Abstract (in English)
Private label brands are typically those manufactured or provided by one company for offer under retail company's brand. Private label goods and services are available in a wide range of industries from food to cosmetics to health care. They used to be often positioned as lower cost alternatives to national or international brands, although recently many private label brands have been positioned as "standard or premium" brands to compete with existing "name" brands. The main goal of the contribution is to analyse and discuss Czech consumers' apprehension of private labels.
PrintDisplayed: 1/5/2024 00:17