VŠTE:S_OBC_a Business Activities - Informace o předmětu
S_OBC_a Business Activities
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Michal Konečný, PhD. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Michal Konečný, PhD.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- S_OBC_a/P01: Út 14:50–16:20 D515, M. Konečný
S_OBC_a/S01: St 9:40–11:10 D415, M. Konečný - Předpoklady
- OBOR(CAP)
Interest in business topics - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The aim of this course is to provide basic knowledge about business studies and actual trends in retail business. Students get familiar with basic theoretical and practical guide to starting a retail business. They will understand the importance of consumer analysis, marketing mix and they will obtain basic knowledge about store layout design as well.
- Výstupy z učení
- Students are able:
to understand basic terms;
to understand differencies between product and service business;
to explain actual trends in retailing;
to understand the marketing mix;
to create business plan;
to understand basic principles of store layout. - Osnova
- 1. Introduction, basic terms
- 2. Product vs service business
- 3. Retailing, trends in retailing
- 4. Case studies of successfull retailers
- 5. Consumer Behaviour
- 6. Marketing
- 7. Business plan
- 8. Marketing mix planning
- 9. Marketing communication strategy
- 10. Store layout design
- 11. Store exterior design
- 12. Presentations of business plans
- 13. Presentations of business plans
- Literatura
- doporučená literatura
- CAHA, Zdeněk a Jan URBAN. A code of ethics as an organizational management tool and its use in the Czech Republic. Lüdenscheid: RAM-Verlag, 2017. ISBN 978-3-942303-50-7.
- THUIS, Peter a Rienk STUIVE. Business administration. Groningen: Noordhoff, 2012. ISBN 978-90-01-80976-8.
- WETHERLY, Paul a Dorron OTTER. The business environment: themes and issues. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2011, xxxiii, 482 s. ISBN 978-0-19-957960-0.
- MENIPAZ, Ehud a Amit MENIPAZ. International business. Los Angeles: SAGE, 2011, 649 p. ISBN 9781412903493.
- STEFANSKA, Magdalena a Renata NESTOROWICZ. Fair trade in CRS strategy of global retailers. New York City: Palgrave Macmillan, 2015. ISBN 978-1-137-39568-9.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 13 Příprava závěrečného projektu a prezentace 91 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 156 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 30 %
projekt - skupinový 70 % - Podmínky testu
- Successful graduates of the course have to get totally at least 70 points.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Attendance at lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
Erasmus.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/S_OBC_a