VŠTE:ACJ_1z Anglický jazyk I - Informace o předmětu
ACJ_1z Anglický jazyk I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Pavlína Bartušková (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (cvičící)
Mgr. Helena Kalačová (cvičící)
Mgr. Bc. Gabriela Marková (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Karim Sidibe
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_1z/S01: St 11:25–12:55 I317B, Čt 11:25–12:55 I317B, P. Bartušková
ACJ_1z/T5: Ne 6. 10. 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, So 2. 11. 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, Ne 24. 11. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, So 14. 12. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, H. Kalačová - Předpoklady
- Doporučeno ovládnutí jazykové úrovně A2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Technologie a řízení dopravy (program VŠTE, TRD) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je sjednocení vstupní úrovně jazykových znalostí studentů minimálně na úroveň B1- dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu ACJ_1z bude student schopen rozumět frázím a běžné slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. základní informace o sobě a své rodině či dalších osobách, záležitostech každodenního života. Rozumí krátkým a jasným hlášením. Umí číst krátké jednoduché texty. Umí vyhledat konkrétní předvídatelné informace v inzerátech, jídelních lístcích a jízdních řádech. Rozumí krátkým osobním dopisům. Umí komunikovat v běžných situacích vyžadujících přímou výměnu informací o známých tématech a činnostech. Zvládne velmi krátkou společenskou konverzaci, umí popsat vlastní rodinu a další lidi, životní podmínky, dosažené vzdělání a své současné nebo předcházející zaměstnání. Umí napsat krátké jednoduché poznámky a zprávy týkající se jeho základních potřeb. Umí napsat velmi jednoduchý osobní dopis či email, je schopen vyžádat si písemně základní informace.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student schopen:
- rozumět jednoduchému textu obsahujícímu informace o každodenním životě lidí.
- rozumět hlavním informacím, které zazní v krátkých jednoduchých a jasných hlášení a sdělení.
- domluvit se s ostatními o tom, co budeme dělat, kam půjdeme a kde se setkáme.
- popsat aktivity a zážitky, které se odehrály v minulosti.
- v krátkých větách popsat aspekty svého každodenního života.
- mluvit o svých plánech a očekáváních. - Osnova
- 1. Zeptej se jako vedoucí: každodenní život, běžná konverzace, SER, slovosled v otázkách
- 2) Pasuje to: přítomný čas prostý, Tanec: přítomný čas průběhový
- 3) Příliš písková pláž, příliš mokrá voda: dovolená, ubytování, minulý čas prostý
- 4) Příběh pod fotografií: minulý čas průběhový, popis; Horký srpnový den: spojovací výrazy, vyprávění
- 5) Plány a látání: plány a sny, budoucí čas - going to
- 6. Znovu na cestě: přítomný čas průběhový pro vyjádření domluvené budoucnosti
- 7. Co se dnes hádá ve hře wordle? vztažné věty, vztažná zájmena
- 8. Rodičovství: generační propast, předpřítomný čas prostý (yet, just, already)
- 9. Oddaní milovníci módy: oblečení a móda, předpřítomný čas prostý vs minulý čas prostý
- 10. Díky bohu je pondělí: some, any, no ; Kolik je dost: kvantifikátory, počitatelnost, množství
- 11. Vždy zaneprázdněn: druhý stupeň přídavných jmen a příslovcí; život ve velkoměstě: třetí stupeň přídavných jmen a příslovcí
- 12. Konec světa: Will v předpovědích, Budu zde pro tebe: Will v rozhodnutích a nabídkách
- 13. Porozumění svým snům: Přehled a opakování slovesných časů
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C., C. OXENDEN a P.SELINGSON, 2012. Enlish File Pre-Intermediate 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780-945988-1-1
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students with answers. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 9780521675437.
- COLLYAH, Bruce. Anglicko-český a česko-anglický slovník: studijní. 1. vyd. Praha: Fin, 2012, 1391 s. ISBN 978-80-87133-08-8.
- Cambridge English: preliminary 8 : preliminary English test : with answers : authentic examination papers : from Cambridge English : language assessment. Cambridge: Cambridge University Press, 2014. ISBN 978-1-107-67583-4.
- Cambridge preliminary English test extra: with answers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 144 s. Cambridge books for Cambridge exams. ISBN 9780521676687
- LATHAM-KOENIG, Christina. English file: Intermediate: Third edition. Student's book. Oxford University Press, 2013. ISBN 978019451975
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Prezentace - průběžné hodnocení 2 2 Příprava na průběžný test 4 4 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 48 Příprava na závěrečný test 25 33 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční i kombi forma studia
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1- dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení
Prezentace - 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Průběžné hodnocení studenti absolvují studenti dle pokynů vyučujícího v rámci semestru, závěrečný test pak v papírové nebo elektronické formě na počítačích ve zkouškovém období. Na seminářích je požadována aktivní účast studentů. Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/ACJ_1z