ACJ_1z Anglický jazyk I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Pavlína Bartušková (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (cvičící)
Mgr. Helena Kalačová (cvičící)
Mgr. Bc. Gabriela Marková (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Karim Sidibe
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_1z/S01: St 11:25–12:55 I317B, Čt 11:25–12:55 I317B, P. Bartušková
ACJ_1z/T5: Ne 6. 10. 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, So 2. 11. 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, Ne 24. 11. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, So 14. 12. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, H. Kalačová
Předpoklady
Doporučeno ovládnutí jazykové úrovně A2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je sjednocení vstupní úrovně jazykových znalostí studentů minimálně na úroveň B1- dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu ACJ_1z bude student schopen rozumět frázím a běžné slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. základní informace o sobě a své rodině či dalších osobách, záležitostech každodenního života. Rozumí krátkým a jasným hlášením. Umí číst krátké jednoduché texty. Umí vyhledat konkrétní předvídatelné informace v inzerátech, jídelních lístcích a jízdních řádech. Rozumí krátkým osobním dopisům. Umí komunikovat v běžných situacích vyžadujících přímou výměnu informací o známých tématech a činnostech. Zvládne velmi krátkou společenskou konverzaci, umí popsat vlastní rodinu a další lidi, životní podmínky, dosažené vzdělání a své současné nebo předcházející zaměstnání. Umí napsat krátké jednoduché poznámky a zprávy týkající se jeho základních potřeb. Umí napsat velmi jednoduchý osobní dopis či email, je schopen vyžádat si písemně základní informace.
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu je student schopen:
- rozumět jednoduchému textu obsahujícímu informace o každodenním životě lidí.
- rozumět hlavním informacím, které zazní v krátkých jednoduchých a jasných hlášení a sdělení.
- domluvit se s ostatními o tom, co budeme dělat, kam půjdeme a kde se setkáme.
- popsat aktivity a zážitky, které se odehrály v minulosti.
- v krátkých větách popsat aspekty svého každodenního života.
- mluvit o svých plánech a očekáváních.
Osnova
  • 1. Zeptej se jako vedoucí: každodenní život, běžná konverzace, SER, slovosled v otázkách
  • 2) Pasuje to: přítomný čas prostý, Tanec: přítomný čas průběhový
  • 3) Příliš písková pláž, příliš mokrá voda: dovolená, ubytování, minulý čas prostý
  • 4) Příběh pod fotografií: minulý čas průběhový, popis; Horký srpnový den: spojovací výrazy, vyprávění
  • 5) Plány a látání: plány a sny, budoucí čas - going to
  • 6. Znovu na cestě: přítomný čas průběhový pro vyjádření domluvené budoucnosti
  • 7. Co se dnes hádá ve hře wordle? vztažné věty, vztažná zájmena
  • 8. Rodičovství: generační propast, předpřítomný čas prostý (yet, just, already)
  • 9. Oddaní milovníci módy: oblečení a móda, předpřítomný čas prostý vs minulý čas prostý
  • 10. Díky bohu je pondělí: some, any, no ; Kolik je dost: kvantifikátory, počitatelnost, množství
  • 11. Vždy zaneprázdněn: druhý stupeň přídavných jmen a příslovcí; život ve velkoměstě: třetí stupeň přídavných jmen a příslovcí
  • 12. Konec světa: Will v předpovědích, Budu zde pro tebe: Will v rozhodnutích a nabídkách
  • 13. Porozumění svým snům: Přehled a opakování slovesných časů
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C., C. OXENDEN a P.SELINGSON, 2012. Enlish File Pre-Intermediate 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780-945988-1-1
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students with answers. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 9780521675437.
  • COLLYAH, Bruce. Anglicko-český a česko-anglický slovník: studijní. 1. vyd. Praha: Fin, 2012, 1391 s. ISBN 978-80-87133-08-8.
  • Cambridge English: preliminary 8 : preliminary English test : with answers : authentic examination papers : from Cambridge English : language assessment. Cambridge: Cambridge University Press, 2014. ISBN 978-1-107-67583-4.
  • Cambridge preliminary English test extra: with answers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 144 s. Cambridge books for Cambridge exams. ISBN 9780521676687
  • LATHAM-KOENIG, Christina. English file: Intermediate: Third edition. Student's book. Oxford University Press, 2013. ISBN 978019451975
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Prezentace - průběžné hodnocení22
Příprava na průběžný test44
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2048
Příprava na závěrečný test2533
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční i kombi forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1- dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení

Prezentace - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Průběžné hodnocení studenti absolvují studenti dle pokynů vyučujícího v rámci semestru, závěrečný test pak v papírové nebo elektronické formě na počítačích ve zkouškovém období. Na seminářích je požadována aktivní účast studentů.

Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. V případě jakýchkoli dotazů se obraťte na garanta předmětu
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, zima 2017, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/ACJ_1z