VŠTE:ACJ_1z Anglický jazyk I - Informace o předmětu
ACJ_1z Anglický jazyk I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník) - Garance
- Ing. Lukáš Polanecký
Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_1z/CCV: So 21. 3. 9:40–12:55 A2, So 25. 4. 9:40–12:55 A2, D. Raušer
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
Doporučeno ovládnutí jazykové úrovně A2+ - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je sjednocení vstupní úrovně jazykových znalostí studentů minimálně na úroveň B1- dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu ACJ_1 bude student schopen rozumět frázím a běžné slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. základní informace o sobě a své rodině, o nakupování, místopisu, zaměstnání). Dokáže pochopit smysl krátkých jasných a zpráv a hlášení. Umí číst krátké jednoduché texty. Umí vyhledat konkrétní předvídatelné informace v každodenních materiálech, např. inzerátech, prospektech, jídelních lístcích a jízdních řádech. Rozumí krátkým osobním dopisům. Umí komunikovat v jednoduchých běžných situacích vyžadujících jednoduchou přímou výměnu informací o známých tématech a činnostech. Zvládne velmi krátkou společenskou konverzaci, i když obvykle nerozumí natolik, aby konverzaci sám dokázal udržet. Umí použít řadu frází a vět, aby jednoduchým způsobem popsal vlastní rodinu a další lidi, životní podmínky, dosažené vzdělání a své současné nebo předcházející zaměstnání. Umí napsat krátké jednoduché poznámky a zprávy týkající se jeho základních potřeb. Umí napsat velmi jednoduchý osobní dopis.
- Výstupy z učení
- Rozumí jednoduchému textu obsahujícímu informace o každodenním životě lidí. Rozumí hlavním informacím, které zazní v krátkých jednoduchých a jasných hlášení a sdělení. Umí se domluvit s ostatními o tom, co budeme dělat, kam půjdeme a kde se setkáme. Umí popsat aktivity a zážitky, které se odehrály v minulosti. Umí v krátkých větách popsat aspekty svého každodenního života.
- Osnova
- 1. Představování, popis osob, small talk 2. Orientace ve městě, hotel, ubytování 3. Prázdniny 4. Volný čas, kultura 5. Vyprávění příběhů, literatura 6. Plány a sny, plánování budoucnosti 7. Cestování 8. Generační rozdíly 9. Móda, oblékání 10. Nakupování 11. Porovnávání, popis města / vesnice 12. Zdraví, tělo, životní styl 13. Rozhodování
- Literatura
- povinná literatura
- OXENDEN, Clive, Christina KOENIG LATHAM a Paul SELINGSON. English File third edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-45988-1-1.
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. Essential grammar in use: a self-study reference and practice book for elementary students with answers. 3rd edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2007, 319 s. ISBN 9780521675437.
- COLLYAH, Bruce. Anglicko-český a česko-anglický slovník: studijní. 1. vyd. Praha: Fin, 2012, 1391 s. ISBN 978-80-87133-08-8.
- Cambridge English: preliminary 8 : preliminary English test : with answers : authentic examination papers : from Cambridge English : language assessment. Cambridge: Cambridge University Press, 2014. ISBN 978-1-107-67583-4.
- Cambridge preliminary English test extra: with answers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 144 s. Cambridge books for Cambridge exams. ISBN 9780521676687
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 50 Příprava na závěrečný test 20 28 příprava na průběžné hodnocení 6 6 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Závěrečný test - 70% (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30% (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1- dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2020/ACJ_1z