N_AJG_1 Anglický jazyk odborný pro logistiku I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. David Studenovský, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_AJG_1/K5: Ne 3. 11. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, Ne 24. 11. 13:05–14:35 E6, 14:50–16:20 E6, Ne 1. 12. 13:05–14:35 E6, 14:50–16:20 E6, So 14. 12. 8:00–9:30 E7, 9:40–11:10 E7, D. Studenovský
N_AJG_1/S01: Po 14:50–16:20 D516, Čt 11:25–12:55 D516, L. Turinská
Předpoklady
Je doporučeno absolvování těchto předmětů: ACJ_1 - ACJ_5
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojit si profesně zaměřené cizojazyčné znalosti a také produktivní i receptivní dovednosti v různých oblastech dopravy a logistiky, včetně souvisejících gramatických pravidel, v souladu s deskriptorem úrovně B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Po úspěšném absolvování předmětu disponují studentky/studenti takovými jazykovými schopnostmi, že jsou schopni popsat odborně zaměřené situace, přesně určit podstatu myšlenky nebo problému a velmi dobře se projevovat jak v ústní, tak i v písemné komunikaci.
Dále dokážou zaujmout různá stanoviska k problematice v rámci níže uvedených témat (viz Osnova předmětu) a pomocí relevantních jazykových prostředků umí vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutovat o aktuálních událostech a trendech ve studovaném oboru a aplikovat své teoretické poznatky v praxi.
Výstupy z učení
Studentky/Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký rozsah témat.
Osnova
  • 1. Úvod do logistiky. Zaměstnání v logistice.
  • 2. Pracovní činnosti v oblasti logistiky. Logistické služby.
  • 3. Vybrané logistické zkratky. Sortiment produktů.
  • 4. Logistika třetí strany.
  • 5. Služby s přidanou hodnotou.
  • 6. Řízení a nákup (pořízení) zásob.
  • 7. Systém plynulého zásobování: CRP (Continuous Replenishment). Inzerce práce.
  • 8. Způsoby dopravy.
  • 9. Dopravní a manipulační zařízení.
  • 10. Typy kontejnerů. Druhy zboží.
  • 11. Procvičení odborné slovní zásoby – četba odborných textů.
  • 12. Prezentace studentů.
  • 13. Opakování.
Literatura
    povinná literatura
  • GRUSSENDORF, M., 2009: English for Logistics. 1st edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194579452.
    doporučená literatura
  • LOWE, D., 2002. Dictionary of Transport and Logistics. 1st edition. London: Kogan Page Ltd. ISBN 978-0749435714.
  • KOLEKTIV AUTORŮ, 2009. Eurolingua English 2. 1. vydání. Plzeň: Fraus. ISBN 80-7238-062-1.
  • MASCULL, B., 2004. Business Vocabulary in Use Advanced. 2nd edition. Cambridge: Cambrige University Press. ISBN 978-0-521-5470-4.
  • BÜRGER, J., 2007. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus. ISBN 978-80-7238-639-0.
  • BARTUŠKA, Ladislav, Karel JEŘÁBEK a Rudolf KAMPF. Logistické minimum. Druhé vydání. České Budějovice: Katedra dopravy a logistiky, VŠTE v Českých Budějovicích, 2016, 91 s. ISBN 978-80-7468-073-1. info
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
bloková výuka - seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení11
Příprava na průběžný test55
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2445
Příprava na závěrečný test2136
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Průběžné hodnocení (Prezenční i Kombinované studium)

Tvoří 30 % z~celkového hodnocení předmětu a je možné zde získat 0-30 bodů. Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného garantem a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka dle deskriptoru úrovně B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Závěrečný test (Prezenční i Kombinované studium)

Tvoří 70 % z~celkového hodnocení předmětu a je možné zde získat 0-70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí dohromady je tedy 100. Závěrečný test probíhá prostřednictvím odpovědníku, který je po určitou dobu zpřístupněn v~Informačním Systému školy. Pro úspěšné absolvování předmětu je součtem obou části nutné dosáhnout minimálně 70% (tj. 70 bodů).

Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studentky/studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce povinná minimálně 70% účast. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v Informačním Systému školy.

Studentky/Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) vykonávají Průběžné hodnocení v termínu, na kterém se domluví s vyučujícím. Ihned po schválení ISP mají povinnost o tomto informovat vyučujícího. V případě, že tak nebude učiněno, nebude ISP brán na vědomí. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu.

Doplňující informace o Průběžném hodnocení předmětu, včetně termínu a průběhu, zasílá garant předmětu studentkám a studentům na jejich školní email.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/N_AJG_1